Sales Coordinator / säljsupport till börsnoterat techbolag

Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-12-27

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på nio månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Guideline Geo har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Guideline Geo en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Guideline Geo utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer geofysiska lösningar för undersökningar under markytan. Kärnan i bolaget består av varumärkena ABEM och MALÅ, med historia och rötter tillbaka till 1923 respektive 1937. Företagets lösningar används över hela världen bland annat vid prospektering och kartläggning av grundvattenförekomster, kartläggning av rör och ledningar i marken, kartläggning av underhållsbehov på infrastruktur och vid undersökningar av mark vid nybyggnadsprojekt.

Bolaget har ca 80 anställda och huvudkontoret ligger i Stockholm där 20 medarbetare arbetar. Företagets tillverkning finns i Malå och R&D i Umeå. Utanför Sverige finns kollegor i USA, Colombia, England, Oman och Malaysia.

Företagets produkter säljs redan i ett 60-tal länder, men står nu inför en mycket spännande tillväxtresa.

Guideline Geo 's aktie är noterad på Nasdaq First North.


Dina arbetsuppgifter
Som säljsupport besitter du en varierad roll där en dag inte är en annan lik. Genomgående är att du stöttar säljfunktionen i säljcykelns olika steg. Du övervakar och fördelar inkommande leads dagligen, initierar en första kontakt med kund för att utföra en grundläggande behovsanalys samt hanterar och samordnar kommunikation mellan olika avdelningar för att få till en så bra arbetsprocess som möjligt. Du hanterar också inkommande frågor och supporterar sälj i exempelvis dokumentering och administration. Det kan handla om att ta fram offerter, ansvara för uppföljningar och stötta i upphandlingar. Du sitter dagligen i affärssystemet Pyramid som är Guideline Geos ekonomi- och tidrapporterssystem. Vidare arbetar du nära Regional Sales Manager som du supporterar.

I rollen förväntas du också bidra med viss merförsäljning. Det handlar om att proaktivt kontakta befintliga kunder för att följa upp samt stämma av eventuellt nya behov. Därmed initierar du utgående samtal och arbetar med telefonen som verktyg.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Ett till tre års erfarenhet från kundtjänst/innesälj/support
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Intresse för teknik och sälj
• Flytande kunskaper i svenska och engelska
• Erfarenhet från CRM-system är meriterande

Som säljsupport tror vi att du trivs i en samordnande stödroll och med långa säljcyklar. Med det sagt ligger dina styrkor i att stötta andra i en roll där du får ge service. Som person är du uppmärksam och tillmötesgående. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare har du skinn på näsan och känner dig trygg i dig själv och din kommunikation, något som är till din fördel i de många kontaktytor du har. Då du pratar med flertalet kunder dagligen samt förväntas initiera samtal och dialoger, så räds du inte för att ta första steget till ett samtal med telefonen som verktyg. Du motiveras av att lösa andras problem och har ett intresse för att dela med dig av din kunskap till andra.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: försäljningssupport, säljsupport, sälj, assistent, kundtjänst, kundsupport, techbolag, tech, konsult, heltid, tillsvidare, solna, stockholm, geotech

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Isabella Teame
isabella.teame@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6211674

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: