Sales Coordinator
Ssab Emea AB / Säljarjobb / Oxelösund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Oxelösund,
Nyköping,
Trosa,
Gnesta,
Söderköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ssab Emea AB i Oxelösund,
Finspång,
Stockholm,
Västerås,
Surahammar eller i
hela Sverige SSAB är en världsledande leverantör av höghållfasta stål. SSAB erbjuder produkter utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld.
SSAB har anställda i över 45 länder och produktionsanläggningar i Sverige och USA. SSAB är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange, Stockholm.?
Som Sales Coordinator blir du en viktig spelare i ett internationellt kundsupportteam som arbetar tätt med kunder och säljorganisationen. Placeringsort Oxelösund.
Publiceringsdatum2013-09-21Om tjänstenI rollen ingår bland annat frågor om leveranser och andra kundfrågor samt ordermottagning. Vi arbetar mot många geografiska säljområden och respektive Coordinator ansvarar för ordermottagning, kundkontakt och information inom en viss del av världen.
I det dagliga arbetet ingår även kontakter med många andra delar av verksamheten, såsom kvalitet, planering, ekonomi och logistik, men framförallt kommer du att arbeta med våra kunder och i samarbete med vår säljorganisation.
KvalifikationerEftersom detta är ett arbete som kräver en god kommunikations- och anpassningsförmåga gentemot både olika individer men även kulturer är det mycket viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska.
Dessutom ska du antingen behärska ett eller fler av följande språk i tal och skrift:
• Finska
• Tyska
• Danska
ELLER
Läsa, skriva och förstå ett eller flera av följande språk:
• Franska
• Spanska/Portugisiska
• Holländska
• Tjeckiska
Kombinationer av dessa språkkunskaper är meriterande.
Vi söker dig som är en duktig och van administratör. Personliga egenskaper som vi värdesätter hos dig är ordningssinne, noggrannhet, driv, serviceinriktning och god social förmåga. Arbetet sker tidvis med högt tempo och med krav på problemlösning, så du bör vara stresstålig och kunna hantera krävande situationer.
God datavana och kunskaper i Officepaketet är meriterande, men utbildning i de system vi använder ges på plats. Du trivs med ansvar i din yrkesroll samtidigt som det är viktigt att du kan samarbeta med övriga teamet.
Vi erbjuder
Ett multikulturellt arbete i ett professionellt team som har "best service" som sin stora vision.
Senaste ansökningsdag
13 oktober 2013
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna
Tobias Mroczek, Department Manager Customer Care Oxelösund, tfn +46 155 254 825
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagSSAB EMEA AB
AdressSSAB EMEA AB
61380 OXELÖSUND
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0155-25 40 00
Jobbnummer 1658731
Observera att sista ansökningsdag har passerat.