Sales Analyst för start omgående

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Sollentuna, Järfälla, Danderyd, Täby, Sundbyberg eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2016-01-19

Dina arbetsuppgifter
Experis Finance söker en Sales Analyst för omgående start till ett konsultuppdrag men placering norr om Stockholm. Du kommer ingå i ett team om 4 personer där du agerar som en Business Partner till den Nordiska säljorganisationen. Dina arbetsuppgifter består av att analysera och strukturera upp stora mängder data, sammanställa säljstatistik, ROI- analys, månatlig rapportering samt upprättande av Ad hoc rapporter.

Uppdragets placering är i Rotebro, men någon dag i veckan kommer du arbeta i Solna. Vissa resor inom Norden kan förekomma. Uppdraget är initialt 6 månader men det finns möjlighet till förlängning.

Vem är du?
Vi ser att du har akademisk utbildning på kandidat- eller magisternivå inom finans/företagsekonomi- och eller statistik. Vidare har du 1-3 års erfarenhet från en liknande roll, gärna i en internationell miljö.

Som person är du analytiskt lagd, du gillar att grotta ner dig i siffror/statistik och du är en fena på att skapa rapporter i Excel. Du är noggrann och självgående i ditt arbete. I din roll kommer du ha mycket kontakt med andra delar i organisationen, där av är det viktigt att du är utåtriktad och kommunikativ och inte räds att initiera kontakter.

Du har mycket goda kunskaper i Excel och du behärska övriga Office programmen väl. Du har inga problem att kommunicera på engelska i både tal och skrift.

Har du jobbat i SAP, JD Edwards eller något BI-system ses detta som meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:
• Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
• Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen med din ansökan. Notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen som konsult på Experis är du välkommen att kontakta Annelie Hermansson på telefon 031-617255.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Hermansson

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2623990

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: