Säkerhetsadministratör

Riksdagsförvaltningen Säkerhetsenheten / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Säkerhetsenheten i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Säkerhetsenheten i Riksdagsförvaltningen ansvarar bl.a. för den personella och tekniska säkerheten i riksdagens hus. Enheten ansvarar för kontakter med bevakningsentreprenör, polis, räddningstjänst samt övriga myndigheter. Vi söker nu en säkerhetsadministratör till sektionen Larmcentral samt nycklar och kort för ett föräldraledighetsvikariat.

Publiceringsdatum
2016-09-28

Arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna på vår expedition handlar om utfärdande av passerkort inklusive fotografering av personer, id-kort och utlämning av nycklar. Vidare ingår dokumentation och teknisk registrering samt hantering av nyckelcylindrar, dess registrering och även viss montering. Stor del av arbetet utförs i ett integrerat säkerhetssystem från Lenel.

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning och dokumenterat god datorvana. Du har erfarenhet av att arbeta med säkerhetssystem och beskrivna arbetsuppgifter. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med Lenel och om du har kunskaper om nyckelhantering.

Du brinner för att ge god service direkt till personer på plats samt via telefon och mail.

Du har god samarbetsförmåga och ett analytiskt och metodiskt förhållningssätt. Du är målinriktad, trivs med att ha olika typer av arbetsuppgifter och kan med lätthet prioritera bland dessa. Du har lätt för att lära nytt när det gäller metoder och processer. Du har också lätt för att uttrycka dig och ta till dig information på såväl svenska som engelska. En hög stresströskel, utan att ge avkall på servicenivån, är ett krav då det tidvis är en stor efterfrågan på våra tjänster. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-19
Ange följande referens när du ansöker: 90-2016/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Landin, tf sektionschef 08-786 57 60

Facklig kontakt
Ann-Charlotte Eklund, ST 08-786 40 00
Christina Ribbhagen, Saco 08-786 40 00
Lars Vestberg, Seko 08-786 40 00

Företag
Riksdagsförvaltningen Säkerhetsenheten

Adress
Riksdagsförvaltningen Säkerhetsenheten
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM

Kontorsadress
10012

Jobbnummer
3073689

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen Säkerhetsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen Säkerhetsenheten: