Runelandhs söker redovisningsekonom
Experis Finance Huvudkontor / Redovisningsekonomjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Kalmar,
Mörbylånga,
Emmaboda,
Oskarshamn,
Lessebo eller i
hela Sverige Runelandhs ägs av Brady Corporation och är ett av marknadens ledande företag inom distanshandel B2B, med försäljning av inrednings- och utrustningsprodukter till industri och kontor. Företaget har 17 anställda, omsätter ca 110 mkr och är stationerat i inspirerande och fräscha lokaler nära flygplatsen i Kalmar. Vi söker nu i samarbete med Runelandhs en redovisningsekonom. Tjänsten är ett föräldravikariat med start i mitten av januari 2015.
För mer information om företaget läs gärna på,
www.runelandhs.se och
www.bradycorp.comPubliceringsdatum2014-12-08Dina arbetsuppgifterSom redovisningsekonom ansvarar du för det dagliga arbetet inom finance, som den löpande bokföringen och kontoavstämningar, kund- och leverantörsreskontra och rapportering till det koncerngemensamma systemet. I ditt arbete som redovisningsekonom ingår även månads- och kvartalsredovisningar. Du sköter likviditetsplanering och likviditetsprognoser samt rapportering och avstämning för indirekta skatter såsom moms och sociala avgifter. Du fortsätter att upprätthålla en effektiv kontaktyta gentemot interna och externa revisorer. Tjänsten kan även innefatta att vara behjälplig vid upprättande av budget, ekonomisk information och analyser till chefer samt uppföljning av försäljnings- och kostnadsprognoser.
Vem är du?
Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi tror att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du tidigare erfarenhet från internationella koncerner är det meriterande. Som person är du noggrann, analytisk och strukturerad. Att vara självgående och ansvarstagande är viktigt då du får frihet att styra ditt arbete. Du kommer att ha en stor kontaktyta, såväl nationellt som internationellt, internt som externt, och måste därför utåtriktad och serviceinriktad som person. Har du erfarenhet av något större affärssystem så är detta meriterande, vi arbetar i främst i Pyramid och SAP. Du måste vara en van användare av MS Office med betoning på Excel.
Kontaktperson för detta jobbKontaktinformation:
För mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Experis; Linda Malm, 0480-425242
linda.malm@se.experis.comUrval sker löpande så vänta inte med din ansökan!
Arbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Malm 0480-42 52 42
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2093145
Observera att sista ansökningsdag har passerat.