Ritningssamordnare på fastighetsförvaltningen

Helsingborgs kommun / Byggjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg, Klippan eller i hela Sverige

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Fastighetsförvaltningen tillhandahåller lokaler och bostäder åt stadens verksamheter och drivs som en resultatenhet med ett långsiktigt hållbart tidsperspektiv. Lokalerna hyrs ut på marknadsmässiga villkor och i konkurrens med andra aktörer. De allra flesta fastigheterna hyrs ut till andra förvaltningar där kommunal verksamhet bedrivs, exempelvis skola och omsorg. Våra fastigheter är välskötta, vi har låg energiförbrukning och byggnaderna håller en hög teknisk standard. Beståndet omfattar 270 lokalobjekt med en yta om 680 000 kvm samt 300 bostadsrättslägenheter.

Förvaltningen har ca 50 medarbetare fördelade på 5 avdelningar; fastighetsavdelningen, bostadsavdelningen, teknikavdelningen, projektavdelningen och administrativa avdelningen.

Som ritningssamordnare är du placerad på fastighetsavdelningen. Fastighetsavdelningen företräder förvaltningen som fastighetsägare och består av 12 engagerade medarbetare. Avdelningen ansvarar för sina objekt såväl tekniskt och affärsmässigt som för kundrelation och fastighetsutveckling.




Publiceringsdatum
2019-10-16

Arbetsuppgifter
Fastighetsförvaltningen har ett stort antal olika handlingar som ritningar och fastighetsdokument. Dokument som behövs såväl i det dagliga arbetet som vid om- och tillbyggnader. En digital plattform har skapats för att effektivisera arbetet och enkelt tillgängliggöra dokumentationen för olika användare som den egna förvaltningen. Hyresgäster, driftbolag, rådgivare, ramavtalade entreprenörer och konsulter.

Vi vill nu ta ett helhetsgrepp över dessa handlingar och söker dig som är beredd att anta utmaningen att samordna och utveckla ritningshanteringen!

I rollen som ritningssamordnare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter hantering av ritningar och dokument, mestadels till och från byggprojekt, samt arkivering och publicering i tillhörande system. Du säkerställer kvaliteten över handlingarna samt utvecklar rutiner för vår informationsstruktur och bygger detta för framtiden. Du ser till så att handlings- och ritningsförteckning finns för alla objekt och hålls uppdaterade.

Utöver detta har du ansvar för CAD-planer och CAD-manual och bistår vid behov i frågor gällande ritningar och ytberäkningar.

Då tjänsten är ny kommer du ha möjlighet att sätta prägel på både arbetssätt och utvecklingsarbete.



Kvalifikationer
Vi tror att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom bygg-, anläggning- eller fastighetsområdet alternativt inom informationsförvaltning/CAD. Du har goda IT-kunskaper, gärna inom tekniska system, och kunskap och erfarenhet av CAD-program.

Vi söker dig som har några års erfarenhet av fastighetsverksamhet med erfarenhet av teknisk dokumentation samt data/informationsstruktur. Du har erfarenhet av ritningshantering och CAD, exempelvis som kravställare, inom byggprocessens olika skeden eller inom fastighetsförvaltning. Har du dessutom erfarenhet av BIM så är det meriterande.

För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ, kvalitetsmedveten och serviceinriktad. Du har förmåga att driva utvecklingen framåt inom ditt område. Vi förutsätter att du gillar ordning och reda och struktur då det är viktigt att ritningsadministrationen blir rätt. Du tar egna initiativ och är bra på att samarbeta samtidigt som du är självgående. Vi förväntar oss att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi erbjuder dig ett intressant och ansvarsfullt arbete i ett positivt arbetsklimat med kompetenta och engagerade kollegor.
Låter detta som en spännande tjänst för dig? Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att vederbörliga beslut fattas och att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.
I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enl överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Helsingborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C32177".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157)

Arbetsplats
Helsingborgs Stad, Fastighetsförvaltningen

Jobbnummer
4858693

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs kommun: