Risk manager till Kammarkollegiet i Karlstad

Kammarkollegiet / Säkerhetsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Karlstad, Stockholm, Härnösand eller i hela Sverige

Vill du vara med driva utveckling och hjälpa myndigheter inom området riskhantering? Har du erfarenhet av att arbeta systematiskt med riskanalyser i en stor organisation och vana vid att utbilda och informera inom området? Vi erbjuder en spännande och utvecklande roll som risk manager på vår försäkringsavdelning i Karlstad!

Verksamheten

Kammarkollegiets försäkringsavdelning finns i Karlstad och har cirka 40 anställda fördelade på tre enheter och en stab. Avdelningen ansvarar för det interna statliga försäkringssystemet. Försäkringssystemet ska tillgodose statliga myndigheters och stiftelsers behov av dels försäkringsskydd till förmånliga villkor dels stöd och biträde i riskhanteringsfrågor. Allt för att statens kostnader för skadehantering ska hållas på en låg nivå.

Rollen som Risk manager

Som risk manager hjälper du myndigheter i deras arbete med riskhantering avseende verksamhetens försäkringsbara risker och är aktiv i arbetet med att informera myndigheter om skadeförebyggande åtgärder. Arbetet sker dels på kontoret men även på plats hos våra kunder. Du kommer även att handlägga bidragsansökningar för säkerhetshöjande åtgärder inom civilsamhället. I en grupp om tre risk managers kommer du att vara med att driva utvecklingen av riskhanteringsfrågor inom staten och fungera som bollplank till såväl våra medarbetare som våra kunder.

Kammarkollegiet har beslutat om att de kommande åren fokusera på att utveckla myndighetens verksamhet genom digitala och mobila arbetssätt och att förbättra tillgängligheten i de tjänster som erbjuds. Detta är också ett arbete som du kommer vara delaktig i.

Dina kunskaper och erfarenheter

Du har minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat med risk och säkerhetsfrågor från tidigare roller, t ex på försäkringsbolag eller som säkerhetschef på ett större företag. Du har en akademisk utbildning eller motsvarande kvalifikationer. Om du har en examen som civil- eller brandingenjör med inriktning mot risk och säkerhet ser vi det vi som meriterande.

Du har erfarenhet av hur man arbetar systematiskt med riskanalyser i en stor organisation och har förmåga att analysera resultatet och rekommendera lämpliga åtgärder. Vi ser det som meriterande med tidigare erfarenhet av projektledning och/eller erfarenhet av att utbilda och informera. Du kommer ha ett stort ansvar i en grupp om tre risk managers för att tillsammans driva, organisera och utbilda myndighetssverige i riskhanteringsfrågor. Du är en person som uppskattar att vara ute och arbeta i verksamheter, är en frontfigur som är trygg i din roll och med ett ödmjukt förhållningssätt.

Mycket stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Du är noggrann, har god samarbets- och initiativförmåga, analytisk förmåga samt kan arbeta självständigt.

Du har mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, pedagogisk förmåga och har stor ansvarskänsla. Du är drivande, förändringsbenägen och stresstålig.

Arbetet innebär en hel del resande med platsbesök varför B-körkort är ett krav.

Mer information

Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2018-11-16

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/karriär, inklusive cv och personligt brev, senast den 29 november 2018. Märk ansökan med dnr 222-10042-18.

I den här rekryteringen samarbetar Kammarkollegiet med Source Executive Recruitment AB. Vid frågor och en intresseanmälan är du varmt välkommen att kontakta Erik Asp, 073-352 34 81, eller Jenny Håkansson, 073-145 59 97.

Kontakt
Johanna Gund, enhetschef, telefon 054-22 12 06
Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88

För mer information: http://www.kammarkollegiet.se

Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 270 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Våxnäsgatan 10
65340 Karlstad

Kontorsadress
Våxnäsgatan 10

Jobbnummer
4461745

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: