Rikspolisstyrelsen söker

Rikspolisstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
2011-03-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rikspolisstyrelsen söker" (publicerad 2011-05-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rikspolisstyrelsen i Stockholm, Solna, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Administratör till projekt med placering på Rikskriminalpolisen, Rikskriminalpolisen, Centrala gränskontrollenheten ref. nr 82/11
Rikspolisstyrelsen har ett nationellt samordningsansvar för landets 21 polismyndigheter. Rikspolisstyrelsen består av ett huvudkontor, Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan, Rikskriminalpolisen och Säkerhetspolisen.
Centrala gränskontrollenheten (CGE) på Rikskriminalpolisen, verkar för ett sammanhållet och effektivt gränskontroll- och verkställighetsarbete. Enheten ansvarar för att samordna denna verksamhet inom Polisen och har sakansvar för föreskrifter på området. CGE är även Sveriges kontaktpunkt för EU:s gränskontrollbyrå Frontex. Utöver detta har enheten expertkunskap om resedokument och falska resedokument samt förvaltar Gränsfonden.

Publiceringsdatum
2011-03-25

Arbetsuppgifter
CGE kommer att starta ett EU-projekt finansierat av Europeiska återvändandefonden ? Identitets- och verkställighetssamordningsprojektet. Syftet är att samordna Polisens arbete med att anskaffa identitets- och resehandlingar vid verkställighet av avvisnings- och utvisningsbeslut. Pilotprojektet ska bedrivas under ca två år, utvärderas och därefter eventuellt permanentas. För detta behöver vi nu en projektadministratör som kan fungera som administrativt ansvarig för projektet. I detta ingår:
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Registrera inkomna ärenden från polismyndigheterna om anskaffande av resehandlingar.
• I samarbete med projektledaren utveckla och implementera administrativa rutiner och stöd för verksamheten.
• Handlägga ekonomi- och tidsredovisningsrutiner inom projektet med stöd av projektekonom.
• Kontinuerligt följa upp projektet och bistå projektledaren med bland annat dokumentation, projektrapportering, kallelser och planering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Lägst gymnasieutbildning med ekonomi/administrativ inriktning, gärna högskoleutbildning
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska
MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av projektarbete
• Administrativ erfarenhet från statlig myndighet
• Kunskaper i språk, franska, arabiska och ryska är särskilt meriterande
PERSONLIGA EGENSKAPER
Du är effektiv och ha en god förmåga att fatta egna beslut, prioritera, ta initiativ och arbeta flexibelt. Du har ett gott ordningssinne. God förmåga att etablera och upprätthålla kontakter.
Eftersom verksamheten kommer att bedrivas i projektform med tydliga krav på resultatuppföljning är det viktigt att du är mål och resultatinriktad. Som administratör i projektet kommer du att arbeta i en miljö som präglas av samverkan men som också är föränderlig. Det är därför nödvändigt att du är flexibel och kan ställa om mellan olika uppgifter samt har god förmåga att hantera och bearbeta stora mängder av information. Vi ställer stora krav på din sociala kompetens varför stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper och kompetenser.
MER OM ANSTÄLLNINGEN
Anställningen är tidsbegränsat, dock längst till och med 2012-08-31.
LÄS HELA ANNONSEN PÅ www.polisen.se
Vi tar endast emot pdf-filer och bilagor i .doc format. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-12
Ange följande referens när du ansöker: 82/11
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokningar.rkp@polisen.se

Kontakt
Sören Clerton, Chef Centrala Gränskontroll enheten, 08-401 37 67
Per Löwenberg, projektledare, 08-401 65 05
Sofia Ask, Polisförbundet, 08-401 46 56

Facklig kontakt
Dan Ekdahl, SACO, 08-401 99 91
Eva Taavo, Fackförbundet ST, 08-504 452 42
Ebrahim Nikkhah-Dehkordi, SECO, 08-401 58 64

Företag
Rikspolisstyrelsen

Adress
Rikspolisstyrelsen
Box 12256
10226 STOCKHOLM

Kontorsadress
Polhemsgatan 30

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-401 90 00
E-postadress: ansokningar.rkp@polisen.se

Jobbnummer
885896

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rikspolisstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rikspolisstyrelsen: