Retail Business Controller
Santa Maria AB / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Santa Maria AB i Mölndal,
Göteborg,
Jönköping,
Landskrona,
Solna eller i
hela Sverige Till huvudkontoret i Mölndal söker vi nu en
Retai Business Controller
Som Business Controller till Retail kommer du att arbeta nära både Division Finance Director och Commercial Director Retail med analyser, uppföljning och beslutsstöd. Ditt ansvar är att leda och samordna den finansiella planerings-och kontrollprocessen på såväl övergripande europeisk nivå och enskilda marknader.
I rollen som Retail Business Controller förväntas du ta en aktiv roll i att arbeta proaktivt med att förbättra ?value creation? inom verksamhetsprocesserna av Retail. Det betyder att du skall vara med och skapa processer och modeller för analys och uppföljning samt arbeta som kunnig ?sparrings partner? nära affären. Rollen innebär både operativt arbete på egen hand såväl som analyser och framtagande av beslutsunderlag i samband med strategiskt arbete som affärsmål och rutiner för Retail-verksamheten. Rollen innebär även att säkerställa att Finansagendan och processer blir enhetligt prioriterat och etablerat i alla delar av verksamheten.
Vidare innebär arbetet att bygga upp en senioritet och erfarenhetsbank inom Finans och Commercial för att kunna möta morgondagens behov. Detta innebär att du ska vara innovativ och ha förmåga att hitta nya vägar och möjligheter i det dagliga arbetet. Du har personalansvar över tre direktrapporterande i olika länder i Europa.
Publiceringsdatum2013-08-22Kvalifikationer• Civilekonomexamen eller motsvarande
• 10 års bred erfarenhet av olika finansiella roller inom internationella bolag
• Mycket god kunskap om effektiv användning av olika Business case och ROI modeller
• Erfarenhet av pris-, rabatt- och sortimentstyrning med grossister i FMCG branschen
• God erfarenhet/kunskap om planerings- och prognosprocesser
• God erfarenhet av finansiell redovisning
• God kunskap i Strategic Influencing för att leverera höga krav i mål
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska
Meriterande
• Internationell erfarenhet av arbete i en virtuell miljö
• Erfarenhet av olika roller inom Finans och/eller andra funktioner
• Erfarenhet av förändringsprocesser
• Erfarenhet av att bygga upp eller förbättra verksamhetsprocesser
Dina personliga egenskaperSom person ser vi att du har mycket god analytisk förmåga och strävar efter högsta kvalitet. Du är resultatorienterad, dvs. har förmåga att prioritera arbetsuppgifter, tar ansvar och driver projekt/frågor till färdigställande. Du har en mycket god kommunikativ förmåga med bred kunskap av olika kommunikationsstilar för att hantera ett multikulturellt och virtuellt team. Vi ser att du har en förmåga att hitta en naturlig balans i att lyssna och bygga på andras beslut och föreslag samtidigt som du kan visa en ståndaktighet för dina djupgående synpunkter även i turbulenter debatter. I arbetet är du strukturerad och metodisk och har en hög förmåga att agera utifrån ett strategiskt perspektiv och att fatta framgångsrika inriktningsbeslut. Som ledare delegerar du och följer upp med tydliga målsättningar och har en drivkraft att skapa innovativa lösningar samt driver dem aktivt över tid.
Eventuella frågor besvaras av Division Finance Director, Olaf Malmus 072-542 05 00. Urvalet sker fortlöpande med sista ansökningsdag 15 september 2013.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-15
Ansök via:
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagSanta Maria AB
AdressSanta Maria AB
Box 63
43121 MÖLNDAL
KontorsadressNeongatan 5
Jobbnummer 1633168
Observera att sista ansökningsdag har passerat.