Resursvägledare- Mora
Personalstrategerna AB / Personaltjänstemannajobb / Mora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Mora,
Orsa,
Rättvik,
Älvdalen,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Personalstrategerna AB i Mora,
Härjedalen,
Falun,
Borlänge,
Ludvika eller i
hela Sverige Personalstrategerna är ett auktoriserat företag som finns i hela Sverige med ca 50 kontor och 170 anställda. Vi erbjuder arbetsmarknadstjänster och omställning bl.a. Program till Nytt Jobb till offentliga och privata kunder samt fackliga organisationer, förstärkt arbetsträning och rehabilitering, rekrytering och bemanning, starta eget utbildning och rådgivning.
Hos oss finns många kompetenser samlade bl.a. arbetsterapeuter, psykologer, resursvägledare. Årligen utvecklar vi ca 11 000 personer som identifierar sina styrkor och ser sina möjligheter.
Vi expanderar och söker nu fler medarbetare som vill göra skillnad, som vill och kan arbeta med att att stötta människor att komma ut på arbetsmarknaden.
Tjänstens innehåll i huvudsak
De människor vi möter har på olika sätt en nedsatt förmåga att arbeta. Ditt uppdrag är att utveckla och stärka individens arbetsförmåga, aktivitetsförmåga samt höja motivation och självförtroende för att underlätta återgången i arbete. Vi arbetar med olika aktiviteter, kunskapsförmedling, samtal, övningar, arbetsträningsplatser och hälsofrämjande insatser. Vi arbetar med människor både individuellt och i grupp.
Formell kompetens:
Minst 1 års erfarenhet av att ha coachat/handlett människor med ohälsa och/ eller nedsatt arbetsförmåga. Kanske har du arbetat som handledare, coach eller vägledare.
Vi ser gärna att du har:
• Erfarenhet av att skaffa praktik/arbetsträningsplatser
• God kunskap om det reguljära utbildningsväsendet
• Erfarenhet från olika branscher och kunskap om arbetsmarknaden och dess kompetensbehov
• Goda kunskaper om möjligheter att kompensera och anpassa arbetsuppgifter för människor med nedsatt funktion
• Data/dokumentationsvana
B-körkort och bil är ett krav, då resor i tjänsten ingår.
Personlig kompetens
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig samt tycka om att arbeta resultatorienterat.
Tjänstens omfattning kan vara heltid, deltid eller behovsanställning.
Tillsättning omgående
Frågor besvaras av regionchef: Frida Häggström Telefonnummer: 0761-810812
Ansökan via vår hemsida
www.personalstrategerna.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansökknappen.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag, där du gör skillnad för de människor du möter!
Publiceringsdatum2013-04-16Arbetstider och omfattningHeltid/ Deltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-28
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Häggström
FöretagPersonalstrategerna AB
AdressPersonalstrategerna AB
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna
Jobbnummer 1524566
Observera att sista ansökningsdag har passerat.