Reservdelsadministratör till Cargotec

Bravura Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-08-10

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Cargotec har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Cargotec en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Kalmar är en del av Cargotec och erbjuder lösningar och tjänster för lasthantering i hamnar, terminaler, distributionscentraler och tung industri. Företaget är världsledande inom terminalautomation och energieffektiv containerhantering och var fjärde container runt om i världen hanteras av Kalmar. Med dess omfattande produktportfölj, globala servicenätverk och lösningar för smidig integrering av terminalprocesser ökar Kalmar effektiviteten i kunds godshantering. Hos Kalmar i Stockholm erbjuds du en arbetsplats med ett utvecklande och självständigt arbete där du får arbeta med olika typer av människor och problemlösningar. Företaget präglas av nytänkande och värdesätter medarbetare som tar egna initiativ.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som reservdelsadministratör arbetar du i huvudsak med Ordermottagning och administrativ hantering av reservdelsbeställningar. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att ta emot och processa Reservdelsorder per mail och telefon, ta fram artikelnummer, med hjälp av tekniskt underlag. Du svarar även på offertförfrågningar och bevakar dessa. Då rollen innebär både interna och externa kontaktytor bevakar du även leveranstider och återkopplar till kund. De avvikelser du ser i leveranser rapporterar du sedan till din chef. Vidare underhåller samt administrerar du E-Commerce genom att addera kunder och supportera dem. Du hanterar returer administrativt och gör krediteringar mot kunden. Slutligen supporterar du serviceavdelningen vid kritiska leveranser.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom fordonsteknik
• Kunskap och erfarenhet om elektronik och hydraulik
• Goda dator och systemkunskaper
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

För att trivas i rollen ser vi att du är organiserad och besitter en god förmåga att strukturera ditt arbete. Då rollen innebär många interna såväl externa kontakter är du kommunikativ och trivs i sociala sammanhang. Du besitter en god problemlösningsförmåga och motiveras av att hitta alternativa lösningar på problem som du stöter på. Då rollen innebär stort ansvar ser vi att du trivs i en roll där du på egen hand kan driva ditt arbete framåt och där du har möjlighet att påverka ditt eget arbete. Vidare är du även en person som tycker om att ta egna initiativ och presentera dina idéer då det finns stora möjligheter att påverka och effektivisera servicefunktionen.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: cargotec, kalmar, administratör, elektronik, hydraulik, fordonteknik, fordon, maskiner, teknisk administratör, stockholm, heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5894186

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: