Rekryteringssupport sökes till vår kund i Göteborg!

Maxkompetens Konsult AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Göteborg, Partille, Lerum, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en rekryteringssupport till vår kund i Göteborg! Har du gedigen erfarenhet av administrativt arbete, eller har du en utbildning inom HR/Rekrytering/Personal? Då kan detta vara en bra arbetsmöjlighet för dig. Som rekryteringssupport kommer du att ansvara för administrativa arbetsuppgifter du får av rekryterare och du kommer agera spindeln i nätet både hos rekryteringsteamet, men även inom Student Relations/Employer Branding och Recruitment Management. Du blir anställd av Maxkompetens då tjänsten är en uthyrning på ett år.

Du kommer att arbeta inom ett team på 4-5 personer där ni tillsammans ska avlasta samtliga Business Areas och deras rekryterare. Du kommer vara delaktig i gruppmöten med hela teamet som sker varannan vecka. Support deltar också i ett kundteam där rekryterare och support planerar work-load och går igenom inkommande uppdrag. Du kommer även delta i att diskutera företagets arbetsbelastning och förbättringsåtgärder. Arbetsområden som du huvudsakligen kommer att arbeta med är följande:

Annonsering
Kontroller
Referenstagning
Kandidatbokning

Andra arbetsuppgifter som kan förekomma:

Besvara inkommande ärenden i ärendesystemet som inte direkt berör en rekryteringsprocess.
Besvara mail från kandidater som har generella frågor.
Ansvara för att annonserna på Linkedin är aktuella.
I övrigt svara på chefer och kandidaters frågor i olika delar av processen.
Kontinuerligt se förbättringsområden och arbeta aktivt för en effektivare process.
Vara delaktig i olika projekt, där behov finns av ett administrativt stöd. Exempelvis rekryteringsprojekt som Trainee och Sommarjobbsrekrytering.
Uppdatera rekryteringens maillistor.
Ärendemallar uppdateras kontinuerligt
Stödja management i vissa administrativa arbetsuppgifter.



Din profil
Krav:
Relativt nyexaminerad från adekvat högskoleutbildning, alt flera års erfarenhet av kvalificerad administration.
Svenska flytande i tal och skrift
God social förmåga
Att du är ordningsam
Noggrann
Strukturerad
Lösningsorienterad
Van vid högt tempo


Sista ansökningsdag
2017-09-30

Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 10 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 500 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB och ekonomi och redovisningsbolaget Multiekonomerna.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-09-12

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-03
Ange följande referens när du ansöker: 6435
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elma Sabanovic

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
lilla Brogatan 19
50335 Borås

Kontorsadress
lilla Brogatan 19

Jobbnummer
3692717

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: