Rekryteringsassistent/researcher till Terminalengruppen

Terminalen Executive Search / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Terminalen Executive Search i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige

Terminalen har genom förtroende från våra uppdragsgivare utvecklats till att bli ett av Norrlands ledande företag inom HR-området. Ett förtroende vi är väldigt rädda om och alltid gör vårt bästa för att uppfylla.
Våra uppdragsgivare finns över hela Sverige, representerar de flesta branscher, både tjänstemanna- och kollektivsidan samt både privat och offentlig sektor.

Vi har vårt huvudkontor i Luleå men våra uppdrag utförs på flera orter och i flera länder i Europa med tyngdpunkt på Sverige och Norrland. Terminalens vision är att öka, behålla och förädla den norrländska arbetskraften. Detta gör vi genom våra värderingar som är tillit, kvalitet och långsiktighet.
De verksamhetsområden vi verkar inom kallar vi: "Hitta", "Bedöma", "Flytta" och "Utveckla". Mer om dessa kan du läsa på vår webbplats www.terminalen.nu.

Terminalen innehar F-skatt och ansvarsförsäkring. Vi tillhör ALMEGA Tjänsteföretagen och har kollektivavtal för våra anställda med fackförbundet UNIONEN.

Vi söker nu tre nya kollegor som researchers/rekryteringsassistenter till vårt kontor i Luleå.

Publiceringsdatum
2019-02-22

Om företaget
Vår drivkraft är att lösa utmaningar åt vår kunder. Vi arbetar med varierande uppdrag som kan handla om konstruktion av små detaljer, helhetsansvar för leveranser eller drifttagande av hela produkter och anläggningar. Oavsett uppdrag är vi alltid affärsmässiga, personliga och kreativa.

Vårt kontor ligger i Luleå.

Dina arbetsuppgifter
Researcherrollen innebär att du baserat på kompetenskrav identifierar, kontaktar och intresserar potentiella kandidater för våra uppdragsgivares lediga positioner. Därför ställer arbetet stora krav på din ihärdighet och din förmåga att vara professionell, övertygande och personlig.
Du arbetar på ett affärsmässigt och professionellt sätt, vilket innebär analys av troliga/möjliga källor för att finna kandidater, aktivt sökarbete samt nyttjande av nätverk och kandidatbanker. Det krävs att du har en mycket god IT-vana och använder naturligt sociala medier och digitala plattformar. Att du har ett aktivt konto på Facebook och/eller LinkedIn ser vi som en självklarhet.

Du har en god allmänbildning och är intresserad av att tillförskaffa dig en bred kännedom om arbetsmarknaden och olika branscher, då du arbetar med flera sökprofiler parallellt.
Du har direktkontakt med många kandidater och ibland även med våra kunder. Du koordinerar och genomför en stor mängd dagliga utgående telefonsamtal och mail till möjliga kandidater i olika rekryteringsprocesser. Du är därför kommunikativ och har förmågan att uttrycka dig professionellt i såväl tal som skrift.

Arbetet kan även innehålla arbetsuppgifter som att formulera och publicera annonser, boka in kandidater till intervjuer, administrera ansökningar, kontakta referenser m.m.

Vem är du
För att du snabbt ska kunna komma in i rollen är det meriterande om du har en bakgrund inom roller som ställer krav på högt fokus och administration.
Som person har du en positiv attityd, en stark förmåga att ta initiativ och agera proaktivt. Du är driven, engagerad och målinriktad, och kan agera på ett moget och förtroendeingivande sätt mot såväl kunder som kandidater och kollegor. Vidare har du en förmåga att driva dina uppdrag mot avslut med en hög kvalitetsnivå enligt tidsplan.

Vi arbetar kontinuerligt för att säkerställa att våra arbetsmetoder ständigt utvecklas och som researcher kommer dina idéer att få stort utrymme.
Vi kommer att fästa stor uppmärksamhet kring ledord som service, initiativtagande, resultatorientering och planering. Det är framförallt viktigt att du på ett ansvarsfullt sätt kan agera utifrån våra grundläggande värderingar - Tillit, Kvalitet & Långsiktighet.

Omfattning
Tjänsten är en heltidstjänst med placering på vårt kontor i Luleå, men om du just nu, beroende på din livssituation, hellre önskar arbeta deltid och/eller från annan ort eller hemifrån så kan det vara en möjlighet.

Tjänsterna är tillsvidareanställningar med tillträde efter överenskommelse.

Låter det intressant?
Läs mer om oss på www.terminalen.nu

Har du frågor om oss eller tjänsten är du välkommen att kontakta:
Rekryteringskonsult Lovisa Rosén på telefonnummer 070-536 95 42 eller via e-post lovisa.rosen@terminalen.nu

Om du är från annan ort och vill flytta så hjälper vi dig och din familj med dom praktiska frågorna som kan uppstå.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan.

Välkommen med din ansökan senast 18 mars 2019 till www.terminalen.nu/rekryteringar

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Terminalen Executive Search

Adress
Terminalen Executive Search
Storgatan 9
97238 Luleå

Kontorsadress
Storgatan 9

Jobbnummer
4629009

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Terminalen Executive Search

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Terminalen Executive Search: