Rekryteringsassistent - omgående start
Jollyroom AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg,
Mölndal,
Stockholm,
Umeå eller i
hela Sverige Jollyroom etablerades år 2010 och är en nordisk barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss just nu i en rasande tillväxt. Jollyroom skall vara det självklara valet i barnfamiljens vardag. Vi servar fler än 500 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. Vi har över 35 000 artiklar och 21 000 kvm lager. Hos Jollyroom finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Vi erbjuder våra kunder slagkraftiga priser och garantier såsom 365 dagars öppet köp och prisgaranti. Hos Jollyroom skall man få den bästa upplevelsen!
Grundarna bakom Jollyroom har 18 års erfarenhet inom näthandel. Vi har tidigare byggt upp Komplett som är störst inom näthandel i Norden, med en omsättning på 5,5 mdkr. Komplett togs över av nya ägare år 2011. Inom Jollyroom är det högt till tak och vår expansion innebär att det skapas möjligheter för våra medarbetare att utvecklas i sina tjänster och ta kliv på karriärstegen.
Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. En ansökan till oss innebär att du vill satsa och utvecklas tillsammans med oss. Tillsammans skall vi nå vårt mål: Ledande aktör i Norden.
Ansvar och uppgifter:
Vi söker en rekryteringsassistent till en visstidsanställning (heltid) på Jollyrooms personalavdelning. Tjänsten startar upp omgående under vecka 3. Du kommer att arbeta med löpande rekryteringar under cirka 1-2 månader. Det finns möjlighet till förlängd anställning vid väl genomfört arbete
Publiceringsdatum2016-01-14Dina arbetsuppgifter• Rekryteringsarbete; annonsera, selektera, telefonavstämningar, intervjuer, referenstagning, tester etc.
• Viss personaladministration
Kvalifikationer• Högskole-/universitetsutbildning inom personal- och arbetsvetenskap
• Kan starta omgående vecka 3 och arbeta på heltid under minst 1-2 månader
• Viss erfarenhet från bemanning- och rekryteringsarbete
• Mycket god administrativ vana
Dina personliga egenskaper• Ambitiös och driven
• Strukturerad och organiserad
• Stor vilja att uppnå goda resultat i ditt arbete
Vi erbjuder:
• Entreprenörsdriven verksamhet
• Hög utvecklingstakt
• Spännande bransch
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Kollektivavtal för alla anställda
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och ansökan:
• Start: Omgående vecka 3!
• Omfattning: Visstidsanställning 40 timmar/vecka, under 1-2 månader, med möjlighet till förlängning
• Placering: Göteborg
• Ansök genom att maila CV och personligt brev till
jobb@jollyroom.se• Ange referens på ansökan: Rekryteringsassistent
• Kontakt: Personalchef Terese Fernbring via
terese.fernbring@jollyroom.seSom ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-18
Ange följande referens när du ansöker: Rekryteringsassistent
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@jollyroom.seKontaktTerese Fernbring, Personalchef
terese.fernbring@jollyroom.seFöretagJOLLYROOM AB
AdressJOLLYROOM AB
Tagenevägen 58
42537 Hisings Kärra
KontorsadressTagenevägen 58
Hisings Kärra
Övriga kontaktuppgifterE-postadress:
jobb@jollyroom.se Jobbnummer 2616498
Observera att sista ansökningsdag har passerat.