Rekryteringsadministratör- konsultuppdrag
Devotum AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Devotum AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Södertälje,
Norrtälje,
Uppsala eller i
hela Sverige Uppdragsbeskrivning och arbetsuppgifter
Rollen som rekryteringsadministratör är en administrativ stödfunktion där ansvarsområden är att stötta rekryterare och chefer i det löpande rekryteringsarbetet med fokus på administration. Arbetsuppgifterna innebär exempelvis annonsskrivning, bokning av intervjuer, referenstagning, hantera funktionsbrevlådor, kontakt med sökande/kandidater, avslutande administration i rekryteringsprocessen samt avtalshantering och personalaktshantering. Löpande utföra systemadministrativa uppgifter i våra system som att tex lägga upp nya användare och introducera och stötta dem i systemet . Rollen kan på sikt utökas till att hålla i enklare intervjuer samt administration inom fler områden inom HR. Rekryteringsadministratören ingår i rekryteringsteamet inom HR och arbetsleds av teamledare rekrytering.
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät).
Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:
Skallkrav
Utbildning (Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):
• Minst en gymnasial examen.
• Erfarenhet av rekryteringsadministration eller administration inom HR-området, minst 3 år
• Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt
• God kompetens i Office-paketet samt generell systemvana
Börkrav
• Erfarenhet av att ha tagit referenser, telefonintervjuer eller andra moment i rekryteringsprocessen
• Erfarenhet av rekryteringssystemet Reachmee
Annat
• STRUKTURERAD och NOGGRANN - planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och har helhetsperspektiv. Sätter upp och håller tidsramar
• SERVICEINRIKTAD- Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar
• SAMARBETSFÖRMÅGA Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
• Självgående - Tar ansvar för sin uppgift. Strukturer själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.
• KVALITETSMEDVETEN Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa.
Arbetstimmar per vecka:40,00
Uppdragsperiod: 01-okt-2021 - 31-dec-2022
Placering: Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg
Villkor för option/uppdragsförlängning (antal månader/år): Ytterligare 6 månader x 2
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2021-07-11ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagDevotum AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Devotum AB (org.nr 556685-9293),
http://www.devotum.se Arbetsplats Devotum
Jobbnummer 5858211
Observera att sista ansökningsdag har passerat.