Rekryterare/personalhandläggare, visstid
Åklagarmyndigheten Huvudkontoret / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Huvudkontoret i Stockholm,
Sollentuna,
Uppsala,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på
www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet.
ÅM2022-375
Åklagarmyndigheten söker en rekryterare/personalhandläggare till personalavdelningen vid huvudkontoret i Stockholm. En av våra rekryterare ska vara föräldraledig och denna anställning ersätter henne.
Publiceringsdatum2022-02-02ArbetsuppgifterPersonalavdelningen består idag av ca 45 medarbetare som arbetar på personalenheten, säkerhetsenheten och utbildningscentrum. Som rekryterare/personalhandläggare blir du en del av personalenheten och rekryteringsteamet där ditt fokus kommer att vara kopplat till våra olika rekryteringsprocesser inom myndigheten. Rekryteringsteamet består idag av en teamledare och fem rekryterare/personalhandläggare.
Dina arbetsuppgifter kommer framförallt att bestå av:
• alla delar i rekryteringsprocessen såsom annonser, intervjuer, tester och referenstagning,
• administration i samband med rekrytering samt övrig personaladministration.
I anställningen ingår resor till landets olika åklagarkammare.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har:
personalvetarexamen eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
några års erfarenhet av att ha arbetat med rekrytering.
Det är meriterande att ha arbetat med rekrytering inom en statlig myndighet.
Vi vill att du:
har mycket god samarbetsförmåga samt förmåga att självständigt driva processer framåt,
har en god kommunikativ förmåga,
har förmåga att skapa förtroende hos dem du möter,
har en god serviceförmåga,
har ett gott omdöme,
är trygg och stabil,
är noggrann och bra på att planera och strukturera ditt arbete.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är en visstidsanställning i 12 månader.
Tester förekommer i rekryteringsprocessen.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll. Svenskt medborgarskap är ett krav för denna anställning.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi 1 700 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Ansök redan i dag!
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 12 månader 12 månader
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÅklagarmyndigheten Huvudkontoret
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åklagarmyndigheten (org.nr 202100-0084),
http://www.aklagare.se Arbetsplats Åklagarmyndigheten Huvudkontoret
Kontakt Pernilla Adolfsson, facklig kontaktperson ST
010-562 58 95 Jobbnummer 6305965
Observera att sista ansökningsdag har passerat.