Rekryterande konsultchef till Hero

Hero AB / Administratörsjobb / Stockholm
2015-12-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rekryterande konsultchef till Hero" (publicerad 2023-10-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Hero
Vill du bli en del av vår specialstyrka inom rekrytering och bemanning? På Hero tänker vi nytt, sätter ambitiösa mål och jobbar hårt för att nå dem. Hero fortsätter att växa och söker nu dig som vill vara med på vår resa. Du som brinner för rekrytering, konsultvård samt administration och som gillar att bygga goda affärsrelationer kommer trivas utmärkt hos oss. Vi är specialister på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområden som Ekonomi, Administration, Kundservice och Teknik. Våra kunder väljer oss för att vi håller vad vi lovar och hittar de bästa kandidaterna. Vi tar vårt uppdrag på största allvar och är både rådgivande och konsultativa i våra kundmöten, allt för att säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats. Våra största styrkor är ett långsiktighet fokus, hög kvalité på service och snabb återkoppling gentemot våra kunder, konsulter och kandidater.

Publiceringsdatum
2015-12-11

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en rekryterande konsultchef med helhetsansvar för våra kunders rekryteringar och bemanningsuppdrag, samt personalansvar för våra konsulter. Som rekryterare kommer du att:

• Utforma kravspecifikation för rekryteringar i samråd med kund
• Skriva annonser
• Arbeta med urval och CV-granskning av inkomna ansökningar
• Arbeta med search och headhunting
• Intervjua kandidater
• Skriva kandidatpresentationer
• Planera kontinuerliga avstämningar och uppföljningar med kund och konsult
• Arbeta aktivt med sociala medier
• Arbeta målinriktat för att öka dina uppdrag
• Planera olika events som arbetsmarknadsmässor, konsultträffar samt övriga aktiviteter exempelvis på universitet och högskolor

Som konsultchef med personalansvar kommer du dessutom att förhandla lön, skriva anställningsavtal, schemalägga samt ha uppföljningar, utvecklingssamtal, konsultluncher och annat förekommande personalarbete.

Möjligheter och mål
Långsiktighet är ett av våra ledord, därför är det viktigt att du får en gedigen introduktion och utbildning i våra rekryteringsprocesser, vår verksamhet och i vårt sätt att tänka. Därefter kommer du att få ett helhetsansvar för dina rekryteringar och dina kunder. Det långsiktiga målet är att du självständigt arbetar med hela processer, följer upp dina kunder tillsammans med kundansvarig och jobbar aktivt med vår tillväxt. Du kommer att vara en viktig kugge i Heros uppbyggnad och får en nyckelroll som på sikt erbjuder möjlighet till egna projekt relaterade till rollen.

Kompetensprofil
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom personal, administration, organisation, ekonomi eller beteendevetenskap. Vi tror att du har minst 1 års erfarenhet av rekrytering och bemanning med konsultansvar.

Personlighet och attityd är de viktigaste parametrarna hos oss. Vi rekryterar personligheter och det är viktigt att du delar våra värderingar och vårt affärstänk. Du ska vara en serviceminded, driven och administrativt effektiv person som alltid sätter kunder och kandidater i fokus. Vår vardag är väldigt affärsnära varpå det är viktigt att du trivs med att jobba mot uppsatta mål. Med tanke på att vi är ett mindre bolag ser vi att du är prestigelös och ansvarstagande. Du har ett socialt intresse och vill bidra till ett positivt och utvecklande team.

Tjänstens omfattning och tillträde
Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid till och med våren 2017 med möjlighet till fast anställning. Vi arbetar under kontorstider då våra kunder och kandidater är tillgängliga. Det finns även möjlighet till flextid. Tillträde sker beroende på din tillgänglighet, önskvärt i februari 2016.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Karolina Hedenström på karolina.hedenstrom@hero.se .

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Det var tidigt en självklarhet för oss att ta vårt samhällsansvar som företag. Det räckte helt enkelt inte att bara arbeta med affärer. Därför har Hero valt att skänka en krona för varje uthyrd konsulttimme till olika utvalda hjälporganisationer. På det här sättet blir vi tillsammans med konsulter, kunder och samarbetspartners, varandras vardagshjältar i affärer. Samtidigt bidrar vi i ett större perspektiv.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid med goda möjligheter till förlängning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karolina Hedenström

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7 11763 Stockholm

Jobbnummer
2571776

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: