Registrator till samhällsbyggnadskontoret
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
2022-09-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator till samhällsbyggnadskontoret" (publicerad 2023-01-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Gillar du service och struktur samt har kunskap om administrativa processer? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Vilka är vi?
På samhällsbyggnadskontoret arbetar cirka 500 personer i ett nära samarbete för att hela samhällsbyggnadsprocessen ska fungera effektivt och samordnat. På uppdrag av Kommunstyrelsen, Byggnads- och miljöskyddsnämnden, Samhällsplaneringsnämnden och Tekniska nämnden ansvarar vi för att Norrköping fortsätter växa, utvecklas och förvaltas väl, samt för att en hållbar livsmiljö säkerställs för alla, nu och i framtiden.
Enheten dokument och nämnd är ett stöd inom samhällsbyggnadskontoret för hantering av allmänna och tekniska handlingar. Vi ansvarar för posthantering, registrering, diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar.
Här finns kommunens digitala tekniska arkiv som arbetar med skanning, registrering och utlämnande av tekniska handlingar. Vi ser också till att nämnder och politiker får underlag och att nämndsammanträdena protokollförs. Kontorets informationssamordnare finns också inom enheten.
Publiceringsdatum2022-09-27ArbetsuppgifterSom registrator vid samhällsbyggnadskontoret kommer du att jobba med posthantering, registrering av handlingar och ärenden, skanning och arkivering. I tjänsten ingår också att vara arkivredogörare och hantera löpande arkivarbete samt samordning och utlämnande av allmänna handlingar.
En stor del av dina arbetsuppgifter kommer också att vara informationskartläggning av kontorets verksamheter. Du jobbar också med att ge stöd till chefer och kollegor hur exempelvis handlingar och arkivfrågor ska hanteras samt kan ingå i interna projekt kring detta.
Som registrator kommer du att jobba tillsammans med fem kollegor och i gruppen finns ett gott samarbete och stark gemenskap.
Vem är du?
Vi ser att du har en högskoleexamen med inriktning mot arkiv- och informationsvetenskap eller likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet av informationskartläggning och informationshanteringsplaner.
Du ska ha kunskap om offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, förvaltningslagen, kommunallagen och dataskyddsförordningen, GDPR. Du har också kunskap om officepaketet, dokument- och ärendehanteringssystem till exempel Public 360 och kan snabbt sätta dig in i nya administrativa system samt har erfarenhet av registratorsarbete inom offentlig verksamhet.
Som person har du ett strukturerat arbetssätt, är stabil och serviceinriktad. Att hjälpas åt och arbeta i team är något som kommer naturligt för dig och du förstår vikten av samarbete. Du är flexibel och har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är stabil även i pressade situationer.
Vidare har du förmåga att situationsanpassa ditt förhållningssätt och kan skilja på det personliga och det professionella. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dem framåt.
Du har goda kunskaper i det svenska språket, en god språklig analytisk förmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Längd på anställning:
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 19 oktober
Kontakt: Avdelningschef för Utveckling och verksamhetsstöd Anna Amrén, 011-15 13 01 eller
anna.amren@norrkoping.seVi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456),
http://www.norrkoping.se Jobbnummer 7021044
Observera att sista ansökningsdag har passerat.