Registrator med arkivkunskaper till Jönköping
Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Jönköping
2015-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator med arkivkunskaper till Jönköping" (publicerad 2017-11-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Administrativa avdelningen i Jönköping,
Vänersborg,
Färgelanda,
Lund,
Solna eller i
hela Sverige Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor som rör skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation och friluftsliv, samt att öka medvetenheten om skogens betydelse.
Registratur- och arkivfrågorna genomgår stora förändringar på myndigheten.
Funktionen för registratur och arkiv har centraliserat verksamheten till Jönköping. Vi står inför utmaningen att införa ett nytt ärende- och dokumenthanteringssystem samt verksamhetsbaserad arkivredovisning.
Publiceringsdatum2015-11-17Dina arbetsuppgifterSom registrator kommer du in i ett spännande skede i verksamheten med stor möjlighet att påverka. Du kommer att tillsammans med övriga registratorer och arkivarien delta i arbetet med övergången till ett nytt ärende- och dokumenthanteringssystem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Allmänt förekommande arbetsuppgifter i registraturen
• Administration och förvaltning av ärende- och dokumenthanteringssystemet
• Delta i förvaltningen av myndighetens ärende- och dokumenthanteringsprocess. I detta arbete ingår bland annat att delta i utveckling av system och rutiner.
• Delta i utredningar och utvecklingsprojekt gällande allmänna handlingar.
Arbetet är i många delar utåtriktat och innehåller löpande informationsgivning och samarbete med olika verksamheter som har beröringsytor med funktionen för registratur och arkiv.
Kvalifikationer• Du har registrators- eller arkivutbildning på högskolenivå alternativt dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat som registrator inom myndighet, där du bedöms tillägnat dig likvärdiga kunskaper.
• Du är väl insatt i offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Tidigare erfarenheter av processorienterat arbetssätt är meriterande.
• Du har vana av att jobba i ärende- och dokumenthanteringssystem samt har goda kunskaper i sedvanligt förekommande IT-verktyg.
• Tidigare erfarenhet av att administrera IT-stöd är meriterande.
• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är van att arbeta i team och har lätt för att samarbeta, kommunicera och lösa problem på ett konstruktivt sätt.
• Du är lyhörd och visar stort intresse för verksamhetens utveckling.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Stationering Skogsstyrelsens kontor i Jönköping.
Anställning Vikariat. Tidsbegränsad anställning t o m ca 2017-04-30 med möjlighet till förlängning. Tillträde ca 2016-04-01 eller enligt överenskommelse.
Kontakt Mer information lämnas av enhetschef Tomas Billesand, tfn 036-35 93 84. Fackliga företrädare inom Skogsstyrelsen är för SACO Björn Merkell tfn 036-35 93 78 och för ST Gun-Marie Bäckström tfn 090-15 83 33.
Välkommen med din ansökan via länken nedan senast den 6 december 2015.
Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Vi ser därför gärna att både män och kvinnor, liksom sökande av olika etnisk bakgrund söker denna tjänst. Läs gärna mer om oss på vår hemsida
www.skogsstyrelsen.seVaraktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2016-04-01 Visstidsanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-06
Ange följande referens när du ansöker: 2015/59
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdministrativa avdelningen
AdressAdministrativa avdelningen
Vallgatan 8
55183 Jönköping
KontorsadressVallgatan 8
Jobbnummer 2531370
Observera att sista ansökningsdag har passerat.