Registrator med arkivkunskaper till Jönköping - Administrativa avdelningen - Administratörsjobb i Jönköping
Registrator med arkivkunskaper till Jönköping
Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö
Visa alla jobb hos Administrativa avdelningen i Jönköping

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i de statliga värderingarna.



Registratur- och arkivfunktionen behöver nu förstärkas med ytterligare en registrator.

Funktionen består idag av tre registratorer, en verksarkivarie, två arkivarier samt en arkivassistent. Funktionen är centraliserad till Jönköping.

Skogsstyrelsen genomgår just nu en stor förändring när det kommer till registratur- och arkivfrågor, myndigheten har bland annat påbörjat utmaningen med att införa ett nytt ärende- och dokumenthanteringssystem med verksamhetsbaserad arkivredovisning.

Publiceringsdatum
2017-11-06

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att tillsammans med övriga registratorer och verksarkivarien delta i arbetet med införandet av ett nytt ärende- och dokumenthanteringssystem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Allmänt förekommande arbetsuppgifter i registraturen
- Delta i förvaltningen av myndighetens ärende- och dokumenthanteringsprocess. I detta arbete ingår bland annat att delta i utveckling av system och rutiner.
- Delta i utredningar och utvecklingsprojekt gällande allmänna handlingar.

Arbetet är i många delar utåtriktat och innehåller löpande informationsgivning och samarbete med olika verksamheter såväl internt som externt.

Kvalifikationer
- Du har registrators- eller arkivutbildning på högskolenivå alternativt erfarenhet av att ha arbetat som registrator inom myndighet, där du bedöms tillägnat dig likvärdiga kunskaper.
- Du är väl insatt i offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Tidigare erfarenheter av processorienterat arbetssätt är meriterande.
- Du har vana av att jobba i ärende- och dokumenthanteringssystem samt har goda kunskaper i Officepaketet.
- Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är van att arbeta i team och har lätt för att samarbeta, kommunicera och lösa problem på ett konstruktivt sätt.
- Du är lyhörd och visar stort intresse för verksamhetens utveckling.



Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Stationering Skogsstyrelsens kontor i Jönköping.

Anställning Tills vidare. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Kontakt Mer information lämnas av enhetschef Tomas Billesand, tfn 036-35 93 84. Fackliga företrädare

inom Skogsstyrelsen är för SACO Lis Boje tfn 0470-726105 och för ST Magnus Fürst tfn

0560-689946.

Välkommen med din ansökan med meritförteckning/CV senast den 19 november 2017 via länken nedan.









Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt ök tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-19
Ange följande referens när du ansöker: 2017/78
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Administrativa avdelningen

Adress
Administrativa avdelningen
Vallgatan 8
55183 Jönköping

Kontorsadress
Vallgatan 8

Jobbnummer
3786468

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Administrativa avdelningen: