Registrator/administratör till Göteborg, visstidsanställning
https://www.ivo.se/ / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos https://www.ivo.se/ i Göteborg,
Jönköping,
Malmö,
Örebro,
Stockholm eller i
hela Sverige Ref nr: 2.6.1-19562/2019
IVO söker en registrator/ administratör på visstid till Göteborg, avdelning Sydväst. Avdelningen ansvarar för tillsynen av hälso- och sjukvården samt socialtjänsten inom Västra Götalandsregionen samt Region Halland. IVO ansvarar för tillsynen av bland annat äldresjukvård, funktionshinder, individ och familjeomsorg, somatisk specialistsjukvård, primärvård, psykiatri samt kommunal hälso- och sjukvård.
Publiceringsdatum2019-05-17Om tjänstenSom registrator/administratör kommer du bland annat hantera inkommande post och myndighetens e-postlåda samt hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media. Du kommer att klassificera och diarieföra i IVO:s elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem DHS (Public 360).
Du ger råd och stöd till övrig personal på avdelningen i frågor som rör diarieföring och hantering av handlingar. Du ansvarar för att sekretessbelagda handlingar hanteras och registreras i enlighet med gällande regelverk och avslutar och arkiverar handlingar i närarkiv. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.
Kvalifikationer•
Minst treårig gymnasieutbildning och med fördel en påbyggnadsutbildning inom administration och/eller registratur
•
Erfarenhet av administrativt arbete samt arbete med diarieföring
•
Mycket goda IT-kunskaper
•
Kunskaper om lagar och föreskrifter som styr verksamhetsområdet ärende- och dokumenthantering
•
Erfarenhet av diarieföring i moderna dokument- och ärendehanteringssystem
Meriterande:
• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
Som person har du en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Det är viktigt att du har en hög serviceambition, ser vad som behöver göras och utför uppgifterna med stor noggrannhet. För att trivas ska du vara flexibel och ha god förmåga att tillämpa nya arbetssätt och metoder inom dokumentadministrativa området. Du måste även vara intresserad av att använda datorn som ett verktyg i ditt arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om IVO
Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, -metoder och verktyg för att nå bästa resultat.
Hur du ansöker
Anställningen är visstidsanställning på heltid t o m 2020-02-28. Placering i Göteborg. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Märk din ansökan med dnr 2.6.1-19562/2019. Sista ansökningsdagen är den 31 maj 2019.
Bifoga cv och personligt brev.
Betyg och eventuella handlingar tas med vid eventuell intervju.
För frågor om tjänsten vänligen kontakta t f enhetschef Carina Vesterlind 010-788 52 61, för frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Petra Fredriksson 010-788 54 51.
Fackliga kontaktpersoner är Jonas Johansson, SACO, 010-788 55 91, Andreas Berner, Vårdförbundet, 010-788 51 34 och Peter Granlund Fackförbundet ST, 010-788 54 24.
Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Visstid. Dagtid
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Fredriksson,
petra.fredriksson@ivo.seFöretaghttps://www.ivo.se/Adresshttps://www.ivo.se/Box 53148
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 1
Jobbnummer 4796203
Observera att sista ansökningsdag har passerat.