Registrator/Administratör

Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 35 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Publiceringsdatum
2011-05-19

Arbetsuppgifter
Som registrator/administratör tillhör du en administrativ enhet med uppdrag att arbeta i både vård- och omsorgsförvaltningen och social- och arbetsförvaltningen. Förvaltningsbrevlåda, diarieföring och arkivering av vård- och omsorgsförvaltningens handlingar är en del av ditt ansvar som registrator. Du har ett nära samarbete med nämndsekreteraren. Du arbetar i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem LEX. Att vara sekreterare i några av vård- och omsorgsförvaltningens samverksansgrupper ingår också i rollen.
Du arbetar även med administrativt stöd och support huvudsakligen för social- och arbetsförvaltningen inom bla. ekonomiområdet. Du kommer också att ha vissa handläggande uppgifter.
Arbetet innebär en hel del kontakter såväl internt som externt.
I samarbete med kollegor och chef säkrar och utvecklar du förvaltningsövergripande rutiner inom hela arbetsområdet.I takt med att verksamheten utvecklas kan även arbetsuppgifterna komma att förändras.

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning och gärna någon administrativ utbildning på högskolenivå. Du har goda IT kunskaper, särskilt i Officepaketet och gärna i något diarieföringssystem. Du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig förvaltning.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Viktigt att du
• är noggrann
• är flexibel - har lätt för att anpassa dig till förändringar
• kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt
• är serviceinriktad och bra på att kommunicera
• tar initiativ till förbättringar

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse men helst 2001-08-15

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-06
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
Ange följande referens när du ansöker: A218019
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Gerd Strandén, 031-7921292

Facklig kontakt
Facklig företrädare når du via kommunens växel, 031 792 10 00

Företag
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Jobbnummer
939308

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen: