Registrator
Göteborgs Stad, Trafikkontoret / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Trafikkontoret i Göteborg Göteborgs Stads trafikkontor har ett övergripande ansvar för samordning av alla trafikfrågor i Göteborg. Arbetet sker i nära samarbete med övriga förvaltningar och bolag inom trafikområdet. Uppdraget är att tillgodose medborgarnas och näringslivets transportbehov och vår vision är att erbjuda alla effektiv, säker och hållbar rörlighet. En fungerande trafikmiljö är en viktig del av Göteborgs utveckling som attraktivt, regionalt centrum. Trafikkontoret är en beställarorganisation och har ca 150 anställda.
Publiceringsdatum2013-03-19ArbetsuppgifterTrafikkontoret förvaltar kommunens alla infrastrukturanläggningar. Vi planerar för dagens och framtidens trafiksystem och vi arbetar framgångsrikt med trafiksäkerhet. Vi arbetar aktivt för att påverka trafikanterna - privatpersoner och företag - att välja kollektivtrafik, cykel och gång före bilresor. Sedan länge arbetar vi för att minska koldioxidutsläppen från trafiken.
Våra verksamheter är till för alla som rör sig i trafiken och på offentliga platser i Göteborg.
Vi erbjuder en arbetsplats med en spännande och intressant verksamhet med stort fokus på de vi är till för.
Trafikkontoret har ett omfattande diarium med ett mycket stort antal registrerade ärenden. Med en mängd nya uppdrag ökar också mängden ärenden.
Du kommer att arbeta som registrator i vårt diarium som nu kommer att bestå tre registratorer. I arbetet ingår uppgifter som registrering av ärenden, arkivering, anbudsmottagning och service både internt på trafikkontoret men också till allmänhet och media. I registrators arbete ingår även att introducera nya medarbetare i vårt diariesystem och de krav som ställs på våra handläggare kring ärende- och diariehantering.
Till att börja med kommer du att arbeta ungefär halvtid som registrator. Övrig tid består av annat administrativt stöd för kontoret, till exempel vissa inköpsfrågor och lokalfrågor.
KvalifikationerDu har utbildning på gymnasienivå och/eller utbildning i administration och offentlig förvaltning. Vi arbetar i Lotus Notes och vana och rutin att arbeta i detta system och databaser är ett krav. Kunskaper i offentlighetsprincipen är av stor betydelse. Du har flerårig erfarenhet av administrativt arbete i kommun, helst som registrator.
Du har god initiativförmåga, är serviceinriktad och har mycket god samarbetsförmåga. Då arbetet kräver stor noggrannhet är du också ordningssam och strukturerad.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-07
Ange följande referens när du ansöker: A321335
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Johansson, Informationschef/enhetschef 031-368 25 02
Facklig kontaktAnette Thorén, Saco 031-368 26 24
Thord Lagercrantz, Vision 031 - 368 15 45
FöretagGöteborgs stad, Trafikkontoret
AdressGöteborgs stad, Trafikkontoret
Jobbnummer 1497452
Observera att sista ansökningsdag har passerat.