Registrator

Polismyndigheten Värmland / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Värmland i Karlstad, Kristinehamn, Säffle, Filipstad, Arvika eller i hela Sverige

Polismyndigheten Värmland söker registrator

Polismyndigheten Värmlands inriktning är den lokalt förankrade polisen med närvaro i hela länet. Vi strävar mot en hög synlighet och tillgänglighet för länets alla invånare. Verksamheten utgår från en operativ avdelning, som leds av en operativ chef samt två biträdande operativa chefer. Den operativa avdelningen stöds av förvaltningsfunktioner som ingår i en stab. Flexibiliteten och helhetsperspektivet i arbetet samt planeringen tillförsäkras genom vår operativa ledning och en samordning i fyra polisområden. Centralorterna i respektive polisområde är Karlstad, Arvika, Torsby och Kristinehamn. Vårt fokus är att arbeta mot drogrelaterad brottslighet med fokus på ungdomar. I dag är vi 600 anställda varav 470 poliser och 130 civilanställda.

Vi söker nu en Registrator till rättsenheten med placering i Karlstad

Rättsenheten är en stödfunktion till kärnverksamheten i myndigheten. Vid enheten arbetar vapenhandläggare, tillståndshandläggare, jurister, en arkivarie och en polis med olika polismyndighetsärenden.
Myndighetens arbete går alltmer mot en digital och sammanhållen e-förvaltning som ska innehålla e-tjänster, elektronisk dokument- och ärendehantering samt e-arkiv.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som registrator på rättsenheten kommer du framförallt att arbeta med diarieföring samt registrering av ärenden inom utlänningsrätten. Arbetet innebär även andra vanligt förekommande arbetsuppgifter för en registrator såsom registrering av inkommande handlingar, arkivering samt posthantering.

Publiceringsdatum
2013-02-06

Kvalifikationer
Som person är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Eftersom du kommer att ha mycket kontakter är det viktigt att du har en stark servicekänsla och är utåtriktad.
Du har förmåga att arbeta självständigt men också i samverkan med andra. Du är även en god administratör.

Vi söker dig som;
• Har gymnasieutbildning och gärna relevant utbildning inom diarieföring samt offentlighet och sekretess.
• Har erfarenhet av ärendehantering, diarieföring samt arkivering.
• Har god datorvana samt erfarenhet av IT-baserade dokument- och ärendehanteringssystem.
• Kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har;
• Erfarenhet av utlänningsrätt.
• Arbetat som registrator.
• Erfarenhet av att arbeta med/eller kan visa på kompetens inom förvaltningsrätt/offentlighetsprincipen.

B-körkort är önskvärt.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och social förmåga.
Vi värdesätter kunskaper och erfarenheter som tillför myndigheten kompetens ur ett mångfaldsperspektiv.

Övrig information
Tjänsten avser tillsvidareanställning med tillträde snarast. Provanställning tillämpas de första sex månaderna av anställningen. På grund av att tjänsten är säkerhetsklassificerad ska du vara svensk medborgare. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering.

Upplysningar
För ytterligare upplysningar är du välkommen att kontakta Jessica Ölvestad, chef för Rättsenheten, 010-56 705 50.
Facklig företrädare för ST är Carina Ehrencrona, 010-56 703 94.

Så ansöker du
Din ansökan, innehållande CV och ett personligt brev varför du söker tjänsten, ska märkas med diarienummer AAA-713-870/13. Ansökan ska ha inkommit till Polismyndigheten Värmland, Box 157, 651 05 Karlstad eller via e-post: rekrytering.varmland@polisen.se senast 2013-02-24. Vi tar endast emot ansökan via e-post i Word- eller PDF-format.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Anställningen är tillsvidare. Provanställning tillämpas de första 6 mån.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-24
Ange följande referens när du ansöker: AAA-713-870/13
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering.varmland@polisen.se

Kontakt
Jessica Ölvestad, chef rättsenheten 010-56 705 50 (arb.) polisen@varmland.police.se

Facklig kontakt
Carina Ehrencrona, ST 010-56 703 94 (arb.) polisen@varmland.police.se

Företag
Polismyndigheten Värmland

Adress
Polismyndigheten Värmland
Box 157
65105 Karlstad

Kontorsadress
Infanterigatan 22
Karlstad

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 114 14
Faxnummer: 054-183004
E-postadress: polismyndigheten.varmland@polisen.se

Jobbnummer
1459141

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Värmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Värmland: