Redovisningsekonom till Social resursförvaltning
Göteborgs Stad , Social Resursförvaltning / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , Social Resursförvaltning i Göteborg,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Våra verksamheter är ofta specialiserade och unika och vänder sig till alla eller stora grupper av göteborgare.
Vi arbetar med flyktingar, missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning och mycket mer. Vi samordnar också " Jämlikt Göteborg" - en långsiktig satsning för social hållbarhet. Vår vision lyder: "Tillsammans har vi kraft att skapa nya möjligheter i människors liv. I ett hållbart Göteborg finns det plats för alla".
Publiceringsdatum2019-03-13ArbetsuppgifterVi söker en erfaren redovisningsekonom till vår ekonomienhet som består av 10 medarbetare. Ekonomienheten stödjer förvaltningens arbete strategiskt och operativt med budget och uppföljning, redovisning samt inköp och
upphandling. Utöver tjänsten som redovisningssamordnare finns två ekonomiassistenter. Tillsammans med kollegorna på ekonomienheten driver du utvecklingen av förvaltningens rutiner, arbetssätt och
processer inom ekonomiområdet. Vi sitter centralt i Gårda tillsammans med andra stödfunktioner och förvaltningsledningen.
I arbetsuppgifterna som redovisningssamordnare ingår bland annat:
• Samordning och kvalitetssäkring av redovisning och bokslut i förvaltningen
• Information, utbildning och stöd till administratörer, chefer och kollegor
• Systemadministration
• Momsredovisning
• Kontakt med revisorer och andra redovisningssamordnare inom staden
• Omvärldsbevakning inom ansvarsområdet
KvalifikationerVi söker dig som har lägst treårig ekonomisk högskoleexamen med inriktning mot redovisning. Du har ett par års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, där det har ingått att självständigt upprätta bokslut.
Du har goda IT- kunskaper och mycket goda kunskaper i Excel.
Du är serviceorienterad och gillar att lösa arbetsuppgifter och problemställningar på ett smidigt och effektivt sätt.
Då arbetet även innebär att utbilda och ge information behöver du ha en god pedagogisk förmåga.
Egenskaper såsom analytisk, noggrann och strukturerad är viktiga för att lyckas i rollen. Att ge god service är en självklarhet.
Har du arbetat som redovisningsekonom i offentlig sektor är det meriterande.
Vi vill att du är:
• Kommunikativ och pedagogisk samt har en förmåga att skapa goda relationer.
• Samarbetsorienterad och har ett professionellt bemötande.
• Bra på att prioritera och strukturera upp ditt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med rätt kvalitet.
• Drivande och bidrar med din kompetens, effektivitet och erfarenhet.
• Analytisk och arbetar mål- och resultatinriktat.
Vi erbjuder ett spännande arbete med trevliga och kompetenta kollegor.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess och använder oss av arbetspsykologisk testning som en del i
urvalsarbetet för att säkerställa en rättvis och jämlik rekryteringsprocess.
Då Göteborgs Stad har upphandlade avtal med rekryterings- och annonseringskanaler undanber vi oss ytterligare
erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-31
Ange följande referens när du ansöker: A856419
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrika Lundgren 031-367 90 35
FöretagGöteborgs Stad , Social Resursförvaltning
AdressGöteborgs Stad , Social Resursförvaltning
Box 6131
40060 Göteborg
KontorsadressGårdavägen 2
Jobbnummer 4666337
Observera att sista ansökningsdag har passerat.