Redovisningsekonom till Smartify i Solna
serveOffice ab / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos serveOffice ab i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Smartify erbjuder installations- och supporttjänster för det smarta digitala hemmet eller kontoret. Företaget är en av marknadens ledande leverantörer för supporttjänster för de digitala hemmet. Bolaget är rikstäckande med kontor i Stockholm och Göteborg. Leveransorganisationen och företages servicetekniker hanterar varje dag flera hundratals olika installationer och supportuppdrag.
•
Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en redovisningsekonom till vår kund Smartify. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag med placering i Solna och ungefär på 75-100% av en heltid. Start mitten-slutet på april och minst 6 månader men med stora möjligheter till fast anställning efter det.
Arbetsbeskrivning
I rollen som redovisningsekonom hos Smartify har du ansvar för hela ekonomiprocessen. Mer detaljerat innebär tjänsten:
• Leverantörsreskontra
• Avstämningar mot kundreskontra
• Periodiseringar/avskrivningar
• Momsredovisning
• Registrera utbetalning av lön (löneadministrationen är outsourcad)
• Månadsbokslut
• Avstämningar och underlag för årsredovisning
• Löpande avstämningar mot leveransavdelningen i processfrågor och nyckeltal
• Kassaflödesanalyser
• Nyckeltalsuppföljningar
Kvalifikationer och egenskaper
Som person bör du trivas med att arbeta självständigt samt vara noggrann. Vi ser också att du bör ha en vilja att sätta dig in i bolagets verksamhetsplan och dess nyckeltal. Vidare bör du ha en förmåga att prioritera och arbeta mot uppsatta mål. Rätt kandidat har ett starkt intresse av att utvecklas personligen men även av att utveckla ekonomifunktion och företaget.
Vi tycker det är viktigt att man i sin roll känner sig som en del av helheten i bolagets totala leverans av supporttjänster. Ett nära samarbete med vår leveransavdelning är mycket viktigt. Det förväntas därför att du är både drivande och delaktig i mycket av den löpande uppföljningen av verksamhetens resultat och aktivt är med och utvecklar rutinerna i takt med att verksamheten växer.
Vi söker dig som jobbat som kvalificerad ekonomiassistent under flera år alternativt jobbat som redovisningsekonom. Du bör ha akademisk utbildning inom ekonomi och redovisning. Du har goda kunskaper i excel och har du erfarenhet av Fortnox så är det meriterande
Om företaget
Smartify sitter i fina lokaler i Solna, närmare bestämt i Solna Business Park. Smartify erbjuder dig en fantastisk möjlighet att bli en del av ett växande företag och få möjlighet att ta dig an större utmaningar och jobba med ekonomistyrning och controlling på sikt.
Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en "vi-känsla".
Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!
Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar Smartify med rekryterings- och bemanningsföretaget Serveoffice. Skicka in din cv och personligt brev enligt nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Cissi Silvstam på 070-564 13 70 eller cissi.silvstam@
serveoffice@serveoffice.se.
Om det är ett utskick ska även länk till annonsen och texten nedan stå med:
Vill du inte längre ha utskick? Följ i så fall denna länk
http://my.careerhub.se/ och ta bort ditt konto under inställningar.
Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan inom kompetensområdena ekonomi & finans, HR & lön samt bank & försäkring. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 6 månader eller längre
Publiceringsdatum2021-03-19ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagServeoffice AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Serveoffice AB (org.nr 556418-1492),
http://www.serveoffice.se Jobbnummer 5642310
Observera att sista ansökningsdag har passerat.