Redovisningsekonom till redovisningsbyrå

Poolia Ekonomi / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Poolia Ekonomi
Presentation
Nu söker vi en redovisningsekonom till ett uppdrag hos en redovisningsbyrå i Sundbyberg. Företaget erbjuder mindre företag olika tjänster inom redovisning, från datakonsultation för Visma affärssystem till helhetsansvar för redovisningen. Det här är det perfekta uppdraget för dig som vill jobba med många olika delar inom redovisning men som ännu inte är självgående i boklsutsarbete. Uppdraget som är på heltid kommer att starta snarast och pågå minst tre månader med god chans till förlängning.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan.

Publiceringsdatum
2011-11-15

Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom kommer du att ansvara för redovisningen för ett antal egna kunder. Det innebär bland annat:
• fakturahantering
• löpande bokföring
• avstämningar
• löner
• behjälplig i månads- och årsbokslut
• daglig kontakt med kunder angående redovisnings- och systemfrågor.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är minst gymnasieekonom men eftergymnasiala studier är meriterande. Du bör ha tidigare erfarenhet av löpande bokföring och avstämningsarbete. Då kunden erbjuder support i Visma är det meriterande om du har arbetat i något av Vismas system tidigare. Du har vidare mycket goda datakunskaper och är bra på Officepaketet, främst Excel.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För den här tjänsten bör du vara noggrann och strukturerad. Du är van att hantera flera uppgifter samtidigt och trivs med att arbeta självständigt. Rollen innebär mycket kundkontakt så du bör vara service-minded och kommunikativ, och vi ser gärna att du har en pedagogisk ådra. Då du under uppdraget kommer att avlasta personalen på plats krävs det även att du är flexibel och prestigelös.
Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.
Därtill har du din konsultchef som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?
Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Företagsbeskrivning
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
2011 har Poolia, för andra året i rad, vunnit den prestigefyllda titeln branschbäst i Universums undersökning Sveriges bästa arbetsgivare.
Poolia presenterar "Historiska felrekryteringar". Besök blank> poolia.se.
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-06
Ange följande referens när du ansöker: 29760
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Poolia Ekonomi

Adress
Poolia Ekonomi

Jobbnummer
1080137

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Ekonomi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Ekonomi: