Redovisningsekonom till MIO i Tibro

Badenoch & Clark / Redovisningsekonomjobb / Tibro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Tibro, Hjo, Skövde, Karlsborg, Tidaholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Tibro, Skövde, Haninge, Mariestad, Götene eller i hela Sverige

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 50 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Butiker finns på ett 70-tal platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Mios centrala organisation har servicekontor i Tibro och Stockholm samt centrallager i Tibro, där svensk möbelindustri och handel har en lång tradition. Läs mer på www.mio.se.

Hur ser din dag ut?
I denna roll kommer du att arbeta med vanligt förekommande ekonomi- och redovisningsuppgifter med eget ansvar för 7 st. butiksbolag. Du planerar och genomför månadsbokslut och sköter momsredovisning och bolagsdeklaration. Du kommer att jobba i team tillsammans med en ekonomiassistent och även ingå i en större grupp på ekonomiavdelningen där det idag arbetar totalt 18 personer. Med rollen följer även ett delat ansvar för Mio e-handel, en starkt växande del i bolaget.

Vem trivs här?
Du har fallenhet för att samarbeta och kommunicera väl och har även en analytisk förmåga. Som person är du positiv och har en god social kompetens. Du drivs av att jobba på ett bolag som är på väg framåt och du uppskattar entreprenörskap. Du är strukturerad och noggrann och självklart gillar du att arbeta med siffror. Då rollen även innebär att vara kontaktpersonen för ett flertal butiksbolag behöver du vara både proffsig och coachande samt ha en naturlig känsla för service.
Vi söker dig som är utbildad civilekonom och sedan jobbat ett antal år i motsvarande tjänst. Alternativt har du en gedigen arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom på din meritlista. Goda kunskaper i svenska är ett krav och det är en fördel om du även har kunskaper i engelska. Du använder datorer i ditt arbete utan problem och är trygg med hanterandet av Office-paketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i affärssystemet M3.

Denna tjänst är ett vikariat på 1 år med eventuell möjlighet till fortsatt anställning.
Låter detta intressant skall du ansöka snarast möjligt, urval sker löpande. Sista ansökningsdatum är 25 juni. Badenoch & Clark använder videointervjuer och tester som urvalsverktyg. Frågor angående tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Elin Frössling, tel. 0736-84 73 68.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2017-06-09

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Frössling elin.frossling@badenochandclark.se

Företag
Badenoch & Clark

Adress
Badenoch & Clark
Hertig Johans Gata 8
54130 SKÖVDE

Kontorsadress
Hertig Johans Gata 8

Jobbnummer
3548106

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Badenoch & Clark

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Badenoch & Clark: