Redovisningsekonom Till Alten Göteborg

Alten Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
2019-05-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom Till Alten Göteborg" (publicerad 2024-09-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Göteborg, Härryda, Trollhättan, Uddevalla, Grästorp eller i hela Sverige

Vill du vara en viktig del av en stor ekonomifunktion inom ett globalt företag som befinner sig i tillväxt och som står inför nya, spännande utmaningar? Då har vi tjänsten för dig! ALTEN söker nu en Redovisningsekonom till vårt huvudkontor i Göteborg.

Som Redovisningsekonom blir du en del av ALTEN Sverige, som i dagsläget består av 1700 medarbetare på 12 orter. Du blir det senaste tillskottet till vår ekonomiavdelning som i dagsläget utgörs av 37 personer inom redovisning, projekthantering, controlling och lön, där du blir en del av redovisningsteamet som består av 6 personer. Ja, som du ser gillar vi på ALTEN siffror, ett intresse som vi tror att du delar med oss.

Publiceringsdatum
2019-05-10

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom kommer du bland annat arbeta med:
- Självständig löpande bokföring samt månadsbokslut
- Periodiseringar
- Koncern- och myndighetsrapportering
- Hantering av moms- och arbetsgivardeklarationer
- Avstämningar och kontroller av balanskonton
- Delaktighet i olika projekt samt kontinuerlig utveckling av interna rutiner och processer

Profil
Vi söker dig som:
- Har en akademisk utbildning inom ekonomi
- Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av redovisning
- Har goda kunskaper i Excel samt god systemvana
- Behärskar både svenska och engelska i såväl tal som skrift

För oss är din personliga lämplighet viktig eftersom vi vill att du ska trivas och utvecklas hos oss. Vi tror därför att du är driven, har ett intresse av att driva egna projekt på sikt och bra på att ta egna initiativ i ditt arbete. Du trivs med att arbeta i team och med det menar vi att du är bra på att samarbeta och kommunicera på ett prestigelöst och serviceinriktat sätt. Vidare har du ett strukturerat och noggrant arbetssätt samt en god analytisk förmåga.

Varför ska du välja ALTEN?
Som ett av Europas ledande konsultbolag som dessutom växer kan vi erbjuda dig en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö. Hos oss finns möjlighet att göra intern karriär inom vår ekonomiavdelning, både mellan olika avdelningar men även mot ledarskapshållet, vilket vi gärna ser att du har ett intresse av. Eftersom vi är ett internationellt bolag finns även möjligheten att utvecklas och göra karriär internationellt. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning samt en trevlig arbetsmiljö på kontoret på Lindholmen.

Sista ansökningsdag för tjänsten är 10 juni. Vid frågor kring tjänsten, kontakta HR Partner Fanny Strömberg på fanny.stromberg@alten.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-avdelningen, Alten

Företag
Alten Sverige AB

Adress
Alten Sverige AB
Theres Svenssons gata 15
41755 Göteborg

Kontorsadress
Theres Svenssons gata 15, Göteborg

Jobbnummer
4780634

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alten Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige AB: