Redovisningsekonom/Controller till Värmdö

Arena Personal Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2015-11-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom/Controller till Värmdö" (publicerad 2015-11-19) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-11-05

Om tjänsten
Till vår kund söker vi en serviceinriktad, pedagogisk, analytisk och självgående ekonom/ controller.
Du kommer att arbeta inom offentlig verksamhet i moderna, ljusa lokaler i Värmdö. Ekonomiavdelningen som du kommer att vara en del av är en centraliserad servicefunktion och består av 15 personer. Detta är ett uthyrningsuppdrag på deltid som kommer starta omgående och pågå t.o.m. januari med möjlighet till förlängning för rätt person.
Vi söker dig som vill kvalitetssäkra redovisningen och vara ett stöd till enhetschefer vid budgetering och prognostisering. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. framtagande av budgetmallar och pedagogisktt lära ut hur dessa används. Säkerställa kvalitet på av enhetschefer gjorda konteringar, uppbokningar och periodiseringar.
Viss intern fakturering och kontering förekommer. Vara stödjande vid upprättande och slutredovisning av handkassa. Mycket telefon- och mailkontakt, såväl internt som externt.

Vår kund arbetar i ett öppet, aktivitetsbaserat kontorslandskap (inga fasta arbetsplatser) som inbjuder till samarbete och utveckling.

Profil
Vi söker dig som har:
Arbetat flera år med kvalificerad redovisning och controllinguppgifter.
Erfarenhet från en servicefunktion likt en redovisningsbyrå.
Erfarenhet av att på ett pedagogiskt sätt utbilda och vara stödjande till "icke- ekonomer".
Erfarenhet av ekonomiarbete i kommunal verksamhet eller i större organisationer är önskvärt.
Minst gymnasial utbildning med ekonomiinriktning
God datavana, erfarenhet av flertalet affärssystem inom ekonomi och goda kunskaper i Excel.

Vi tror att du är serviceinriktad, ansvarstagande, noggrann, strukturerad, positiv, social och kommunikativ. Du har en analytisk förmåga samt fallenhet/intresse för siffror och uppföljningar. Vidare är du självständig och trygg i dig själv.

Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående.

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om verksamheten

Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-24
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2717
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jens Linde

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2514406

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: