Redovisningsekonom
Riksantikvarieämbetet / Redovisningsekonomjobb / Gotland
2008-04-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom" (publicerad 2021-07-16) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksantikvarieämbetet i Gotland,
Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Stockholm eller i
hela Sverige Riksantikvarieämbetet söker en redovisningsekonom
till Administrativa avdelningens ekonomienhet.
Är du intresserad av statlig redovisning och önskar jobba nära verksamheten. Riksantikvarieämbetets ekonomienhet söker en ekonom med placering i Visby.
Administrativa avdelningen leder och samordnar det administrativa stödet inom myndigheten. Den består av enheterna för personal, ekonomi, kansli, kommunikation och IT samt en ledningsfunktion.
Ekonomienheten är verksledningens funktion för myndighetens ekonomiska kontroll och förvaltning. Uppdraget omfattar kontroll över ekonomiska rutiner, ekonomisystem, rapportering, ekonomisk analys, budgetering och uppföljning samt finansiering. Vid enheten arbetar sju personer. Vi har nu behov av att anställa en ekonom med redovisningsinriktning.
Publiceringsdatum2008-04-10Dina arbetsuppgifterDe huvudsakliga arbetsuppgifterna är att ansvara för anläggningsredovisningen inklusive att ansvara för förvaltningen av ekonomisystemets anläggningsmodul, vara backup för systemförvaltaren avseende övriga moduler i ekonomisystemet, koncernredovisning, avstämningar, betalningar samt vara myndighetens expert i redovisningsfrågor.
KvalifikationerVi söker en högskoleutbildad ekonom eller motsvarande kompetens med inriktning på redovisning. Erfarenhet av det statliga redovisningsområdet är en merit. Du bör ha några års arbetslivserfarenhet och goda kunskaper i något ekonomiadministrativt system – gärna Agresso som vi använder.
Erfarenhet av att arbeta med system för elektronisk fakturahantering samt tidigare arbete som systemekonom är meriterande.
Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Excel och gärna även i Access.
Du är van att arbeta både självständigt och i grupp. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, van att ta egna initiativ, serviceinriktad och du kan förmedla dina kunskaper till andra inom myndigheten. Du kan uttrycka dig bra i skrift, då en del av arbetsuppgifterna innebär att skriva manualer och rutiner.
Anställningen omfattar heltid och kan påbörjas den 1 september eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Första månaden kommer du att få introduktion i Stockholm och därefter placering i Visby.
Upplysningar om anställningen lämnas av ekonomichef Siv Jönsson, tfn 08-5191 8178 eller 0708-83 89 25. Frågor om anställningsvillkor lämnas av Lotta Israelsson vid personalenheten, tfn 08-5191 8108. Fackliga företrädare är för ST-Kultur Per Öhström 08-5191 8115 och för SACO-S-föreningen Camilla Grön, tfn 010-480 80 75.
Vi tycker det viktigt med mångfald på arbetsplatsen och ser därför gärna såväl kvinnliga som manliga sökande med varierande etnisk och kulturell bakgrund.
Du är välkommen med din ansökan och meritförteckning till Riksantikvarieämbetet, Box 5405, 114 84 STOCKHOLM, fax 08-660 72 84 eller e-postlänk till registrator, se länk nedan.
Din ansökan ska ha kommit in senast den 5 maj 2008.
Märk ansökan med ref nr 114-1294-2008
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Fast lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-05-05
Ange följande referens när du ansöker: 114-1294-2008
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@raa.seFöretagRiksantikvarieämbetet
AdressRiksantikvarieämbetet
Box 5404
11484 Stockholm
KontorsadressStorgatan 41
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-51918000
Faxnummer: 08-6607284
E-postadress:
registrator@raa.se Jobbnummer 188325
Observera att sista ansökningsdag har passerat.