Redovisningsekonom

Arena Personal AB / Redovisningsekonomjobb / Västerås
2012-01-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom" (publicerad 2014-10-02) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Västerås, Surahammar, Eskilstuna, Enköping, Köping eller i hela Sverige

Arena Personal AB

Publiceringsdatum
2012-01-12

Om företaget
Företaget levererar teknikkonsulter inom industritekniska lösningar och teknikinformation. Kunder är globala marknadsledare inom fordons-, flyg-, försvars-, verkstads- och energiindustrin. De erbjuder bred kompetens inom utveckling av elektronik och inbyggda system, automation och elkonstruktion, mekanik- och teknikinformationstjänster.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som Redovisningsekonom innefattar bland annat att;
• Månadsvis upprätta bokslut för bolag i koncernen med fullständig avstämning av balansräkningarna
• Månadsvis rapportera skatter, arbetsgivaravgifter och moms
• Månadsvis granska löner för ca 300 personer
• Handleda ekonomiassistenter i det dagliga arbetet
• Månadsvis rapportering till moderbolaget i Finland i Basware Group Consolidation
• Vara ansvarig för skattefrågor och förfrågningar från Skatteverket
• Dagligen sköta alla former av bank och betalärenden samt avbokning av in- och utbetalningar
• Månadsvis göra avstämningar av personal- och löneinformation samt redovisa löneuppgifter till Collectum och andra pensionsbolag
• Dagligen utanordna leverantörsfakturor i Visma Invoice Manager
• Sköta löpande redovisning och svara på redovisningsfrågor från medarbetare och chefer
• Vara ansvarig för uppdatering av ekonomi- och lönesystemen PX/Visma Control samt Hogia Lön
• Upprätta årsredovisningar och bolagsdeklarationer

Profil
Vi söker en civilekonom med god förståelse för redovisning och lönehantering med minst 3 års erfarenhet inom yrket.

För tjänsten krävs en hög datamognad generellt sett och mer specifikt behövs mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av olika ekonomisystem.
Då vi arbetar i Visma Control och PX Control för redovisning och uppdragsuppföljning samt Hogia Lön för lönehantering är det meriterande med erfarenhet av dessa system men viktigast är ändå förmågan att snabbt sätta sig in i nya system.

Andra viktiga egenskaper är förmågan att självständigt ta till sig uppgifter, prioritera, fokusera och agera för att lösa uppkomna problem och inte vara rädd att hugga i där det så krävs.
Vi önskar en person som skall vara noggrann, engagerad, ha en god analytisk förmåga och våga utmana i syfte att hela tiden förbättra verksamheten. Engagemang, entusiasm och öppenhet inför alla arbetsuppgifter är centralt.

Då tjänsten innebär ständigt arbete mot deadlines måste personen vara stresstålig och strukturerad och kunna leverera i rätt tid med stor precision. God kommunikativ förmåga både verbalt och skriftligen, både på svenska och på engelska.

Tjänsten är ett mammavikariat om c:a 1 1/2 år.

Om företaget
Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning. Vi är verksamma över hela landet och har rätt storlek för att leverera de mest komplexa volymuppdragen och är tillräckligt nära marknaden för att hitta unika kompetenser. Vi är din personliga bemanningspartner. Som en del av Aktriva-koncernen, där även Arbetslivsresurs ingår, är vi en komplett HR-partner som erbjuder organisationsutveckling, omställning, rehabilitering, rekrytering och bemanning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 324
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Lundqvist, 0735179031, helena.lundqvist@arenapersonal.com

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Box 30117
10425 Stockholm

Jobbnummer
1127158

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: