Redovisningsassistent
Sagnérs Ekonomi AB / Ekonomiassistentjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sagnérs Ekonomi AB i Nacka Publiceringsdatum2015-11-03Om företagetVi är en auktoriserad redovisningsbyrå som följer REKO, vilket är FAR regelverk för Redovisningskonsulter. Vi erbjuder kvalificerade tjänster inom Ekonomi så som redovisning, löner och rådgivning mm inom ekonomi. Vi har funnits sedan 2007 och har vuxit fram till dags datum. Vi är i dag 9st Ekonomer med olika specialiteter. Kontoret ligger centralt i Nacka med goda kommunikationsmöjligheter, lättåtkomligt för våra kunder samt för vår personal.
Våra viktigaste värden:
• är att vara Pålitliga, våra kunder ska känna sig trygga när de anlitar oss. Det innebär bl.a. uppträda med god affärsetik, kompetens och yrkesskicklighet.
• Att vara Jordnära innebär för oss att arbeta nära våra kunder. Innan vi åtar oss ett uppdrag ska vi veta att vi har kunskapen och de resurser som krävs för att göra ett bra arbete, vi ska också vara lyhörda för kundernas intressen.
• Vi ska vara Utvecklande, vilket betyder att vara flexibla och ständigt förbättra oss för att hitta lösningar som gynnar våra kunder. Vi ska ta vara på våra medarbetares kompetens och erbjuda goda möjligheter till utveckling.
• Vi ska vara Personliga genom att ha en ärlig och förtroendefull dialog med våra kunder och leverantörer.
De flesta av våra kunder kommer till oss via vårt nätverk eller genom rekommendationer från andra kunder och kontakter.
Vi arbetar med väldefinierade strukturer och checklistor för att säkra kvalitén av vårt arbete men också som en backup vid sjukdom och semester. Våra Ekonomer har hög kompetens och mångårig erfarenhet. Det är viktigt för oss att vara uppdaterad och informerad om vad som händer inom vår bransch och har därför regelbunden utbildning av personalen.
Om tjänstenSom Redovisningsassistent arbetar du med löpande bokföring. Såsom kontering, leverantörs- och kundfakturahantering, kvittoredovisning och avstämning. Du kommer att arbetar tillsammans med andra redovisningskonsulter med kunduppdrag.
Du ska vara serviceminded, positiv och ambitiös. Tycka att det är kul med nya uppgifter och att lösa problem. Utveckling, viljan att lära sig mer och prestigelös är viktiga egenskaper för oss. Eftersom vi är en Auktoriserad redovisningsbyrå är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig och följa de regler och rutiner som vi arbetar efter.
Kvalifikationer• Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning i ekonomi och redovisning eller liknande yrkesförberedande utbildning.
• Vi ser gärna att du har arbetat på redovisningsbyrå tidigare.
• Du har goda kunskaper i MS Office och hanterar både svenska och engelska i tal och skrift.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Heltid, under normala kontorstider Tillträde
Omgående beroende på din tillgänglighet
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-17
Skicka in din ansökan, CV samt ett personligt brev med bild till
mikael.sagner@sagners.se .
Har du frågor besvaras dessa av Mikael Sagnér 08-520 229 00 alternativt via e-post.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
mikael.sagner@sagners.seKontaktMikael Sagnér, tfn 08-52022900 (vxl)
mikael.sagner@sagners.seFöretagSagnérs Ekonomi AB
AdressSagnérs Ekonomi AB
13140 NACKA
KontorsadressVikdalsgränd 10 B
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-52022900
Jobbnummer 2510293
Observera att sista ansökningsdag har passerat.