Redovisningsassistent - Redovisning och Ekonomisupport
Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport i Södertälje Vi tar vara på medarbetarnas potential, utvecklar välfärden och ser medborgaren som vår största tillgång. De senaste tusen åren har Södertälje präglats av möten mellan kulturer och människor som bedrivit handel och utbytt idéer. Vill du vara med och göra det med oss i tusen år till?
Publiceringsdatum2012-02-07ArbetsuppgifterI Södertälje har vi samlat alla resurser och all kompetens för redovisning och ekonomiadministration i en central enhet - Redovisning & Ekonomisupport. Vi har till uppgift att serva hela den kommunala organisationen och ger stöd till såväl resultatenhetschefer och personal i verksamheten som kontorschefer och kommunledning. Vi jobbar med hela spektrat inom redovisningsområdet från kvalificerade analyser och bokslut till systemstöd och ekonomiadministrativa rutiner. Vårt fokus ligger på utveckling av processerna genom effektivt systemstöd och standardiserade rutiner. En viktig framgångsfaktor är utbildning och information till chefer och personal i verksamheten. Vi är totalt 27 personer inom enheten bestående av redovisningsekonomer, redovisningsassistenter och systemförvaltare och vi är organiserade i tre team.
Du kommer att jobba i team Kassa-Kund-Krav tillsammans med 14 andra redovisningsassistenter och ge stöd och service till ett eller flera av kommunens olika verksamhetskontor.
Jobbet som redovisningsassistent innebär att Du:
• sköter kundfakturering utifrån underlag från verksamheten samt kravverksamhet på obetalda kundfordringar
• registrerar utbetalningar samt interna kostnadsfördelningar och rättelseposter
• kontrollerar och stämmer av redovisningar av försäljningskassor i verksamheten
• biträder redovisningsansvarig ekonom för ditt/dina kontor genom att bl a kontrollera redovisningen och stämma av balanskonton, upprätta attestförteckningar, ajourhålla kodtabell samt övrigt arbete som ingår det löpande arbetet och vid boksluten
• deltar i arbetet med internkontrollen
• ger råd och stöd samt utbildning till verksamhetspersonalen
Tillsammans med oss andra har Du också möjlighet att delta i arbetet med att utveckla och effektivisera våra rutiner och förbättra ekonomiinformationen på vårt intranät.
KvalifikationerGymnasieutbildning med ekonomisk inriktning samt lämplig påbyggnadsutbildning. Kunskap om kravverksamhet samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Eftersom du i ditt arbete kommer att ha många kontakter är det viktigt att du är utåtriktad, positiv och har en utpräglad servicekänsla. Vi lägger stor vikt vid att du är intresserad av att vara med och effektivisera verksamheten samt har goda kunskaper om både ekonomisystem och Office-programmen.
Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-03-01 eller enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-15
Ange följande referens när du ansöker: A251273
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaud Eriksson, 08-523 028 40
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel, 08-523 010 00
FöretagSödertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport
AdressSödertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport
15189
15189 Södertälje
Jobbnummer 1150118
Observera att sista ansökningsdag har passerat.