Redovisningsassistent - Redovisning och Ekonomisupport

Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport i Södertälje

Vi tar vara på medarbetarnas potential, utvecklar välfärden och ser medborgaren som vår största tillgång. De senaste tusen åren har Södertälje präglats av möten mellan kulturer och människor som bedrivit handel och utbytt idéer. Vill du vara med och göra det med oss i tusen år till?

Publiceringsdatum
2012-02-07

Arbetsuppgifter
I Södertälje har vi samlat alla resurser och all kompetens för redovisning och ekonomiadministration i en central enhet - Redovisning & Ekonomisupport. Vi har till uppgift att serva hela den kommunala organisationen och ger stöd till såväl resultatenhetschefer och personal i verksamheten som kontorschefer och kommunledning. Vi jobbar med hela spektrat inom redovisningsområdet från kvalificerade analyser och bokslut till systemstöd och ekonomiadministrativa rutiner. Vårt fokus ligger på utveckling av processerna genom effektivt systemstöd och standardiserade rutiner. En viktig framgångsfaktor är utbildning och information till chefer och personal i verksamheten. Vi är totalt 27 personer inom enheten bestående av redovisningsekonomer, redovisningsassistenter och systemförvaltare och vi är organiserade i tre team.

Du kommer att jobba i team Kassa-Kund-Krav tillsammans med 14 andra redovisningsassistenter och ge stöd och service till ett eller flera av kommunens olika verksamhetskontor.
Jobbet som redovisningsassistent innebär att Du:
• sköter kundfakturering utifrån underlag från verksamheten samt kravverksamhet på obetalda kundfordringar
• registrerar utbetalningar samt interna kostnadsfördelningar och rättelseposter
• kontrollerar och stämmer av redovisningar av försäljningskassor i verksamheten
• biträder redovisningsansvarig ekonom för ditt/dina kontor genom att bl a kontrollera redovisningen och stämma av balanskonton, upprätta attestförteckningar, ajourhålla kodtabell samt övrigt arbete som ingår det löpande arbetet och vid boksluten
• deltar i arbetet med internkontrollen
• ger råd och stöd samt utbildning till verksamhetspersonalen

Tillsammans med oss andra har Du också möjlighet att delta i arbetet med att utveckla och effektivisera våra rutiner och förbättra ekonomiinformationen på vårt intranät.

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning samt lämplig påbyggnadsutbildning. Kunskap om kravverksamhet samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Eftersom du i ditt arbete kommer att ha många kontakter är det viktigt att du är utåtriktad, positiv och har en utpräglad servicekänsla. Vi lägger stor vikt vid att du är intresserad av att vara med och effektivisera verksamheten samt har goda kunskaper om både ekonomisystem och Office-programmen.

Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-03-01 eller enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-15
Ange följande referens när du ansöker: A251273
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maud Eriksson, 08-523 028 40

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 08-523 010 00

Företag
Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport

Adress
Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport
15189
15189 Södertälje

Jobbnummer
1150118

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport: