Receptionist till Administrativa enheten

Örebro kommun / Receptionistjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vill du bli en vardagshjälte? Vi kan erbjuda dig ett roligt och stimulerande arbete där du får vara med och ge service till medborgarna och bidra till den administrativa enheten inom den nya Socialförvaltningen.

Publiceringsdatum
2023-05-26

Om tjänsten
Välkommen till oss på Administrativa enheten inom område Individ- och familjeomsorg!

Som receptionist hos oss kommer du att ansvara för att receptionen är bemannad så att våra besökare får det stöd och hjälp dem behöver. Du ger även ett övergripande stöd gällande administration, lokaler, arkivhantering och posthantering m.m. Vid din sida har du 10 kollegor med olika typer av administrativa arbetsuppgifter och i den här rollen kommer du ha beröringspunkter med många av dem vilket leder till ett varierat och roligt arbete.

Exempel på arbetsuppgifter:

• receptionsarbete och posthantering
• bokning av bilar och lokaler
• arkivhantering, beställningar, fakturahantering, larmhantering
• samordna kontakter med interna och externa intressenter och
samarbetspartners
• arbeta och dokumentera i verksamhetssystemen
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• medverka i andra arbetsuppgifter inom enhetens verksamhetsområde

Om arbetsplatsen
Socialförvaltningens huvuduppdrag är att stödja Örebroarna i deras vardag. Administrativa enheten ingår i Socialförvaltningens område Individ- och familjeomsorg och är en servicefunktion som tillhandahåller Socialnämndens verksamheter med kunskap, administrativt stöd, fakturahantering m.m.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som receptionist är du serviceinriktad och lösningsfokuserad. Ditt arbetssätt präglas av ordningssinne, noggrannhet och ansvarstagande. För att trivas i rollen har du lätt att både arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Som person är du trygg och stabil samt har en förmåga att fokusera på rätt saker i stressituationer. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med klienter och kollegor samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. God datorvana krävs för arbetet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer
• adekvat gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration, alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av receptionsarbete
• erfarenhet av arkivhantering

Meriterande:

• erfarenhet av socialt arbete och att möta målgruppen
• erfarenhet av arbete inom socialtjänst
• erfarenhet av Örebro kommuns verksamhetssystem ex. Procapita, Raindance, Visma, W3D3, Teams

Tjänstens omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 4 juni.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Örebro kommun (org.nr 212000-1967), http://www.orebro.se

Arbetsplats
Örebro Kommun

Kontakt
Facklig expedition
Kommunal, Social omsorg
010-442 92 60

Jobbnummer
7823128

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: