Receptionist
Brain Accounting / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brain Accounting i Stockholm Kort beskrivning av företaget: Vi har sedan 2003 arbetat med att leverera ekonomitjänster. De flesta av våra kunder är ägarledda tjänsteföretag med omsättning 10 - 100 miljoner, men vi arbetar även med mindre noterade bolag, dotterbolag till utländska företag samt stiftelser och föreningar. Förutom ett komplett utbud av löpande ekonomitjänster erbjuder vi spetskompetens inom ekonomisk styrning och kontroll. Vi arbetar nästan dagligen med lönsamhetsbedömningar, koncernredovisningar, IFRS, kassaflödesanalyser, låneansökningar, momsregler och skatteberäkningar. Genom bättre ekonomisk kontroll, analyser och konsultation hjälper vi våra kunder till ökad lönsamhet. Vi har idag ca 150 kunder, flera av dessa har vi följt från små nystartade företag till etablerade och lönsamma verksamheter. Vi är ledande inom ekonomikonsulting och vårt och vårt mål är att vi ska uppfattas som den bästa byrån att jobba på bland de bästa ekonomikonsulterna. I nuläget har vi drygt 30 kompetenta medarbetare och beräknas växa ytterligare.
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Arbetsbeskrivning För att nå våra mål söker vi dig som i början av din karriär och vill arbeta inom service och administration. Du blir en del av ett företag som består av olika enheter, där man stödjer varandra för att leverera tjänster med stort engagemang och med hög kvalitet till kunderna. Tjänsten är på heltid, med arbetstiden 08.00-17.00 (lunch 12.00-13.00) och placeringen är på vårt kontor i Gamla Stan i Stockholm. I rollen kommer du att vara Brains ansikte utåt genom att ansvara för företagets reception, telefonväxel och ta emot besökare och bud och visa de tillrätta på företaget. Postsortering och skanning av leverantörsfakturor är en viktig del i arbetet. Du hanterar också bokning och skötsel av konferensrum samt skötsel av kök. Beställning av kontorsmaterial och att utföra vissa andra inköp ingår också i rollen liksom att vara Brains personal behjälplig med olika administrativa uppgifter. Du kommer också att få vara med, tillsammans med kollegor, att fortsätta att effektivisera det kontorsadministrativa arbetet.
Beskrivning av kvalifikationer:
Vem är du?
Kraven är:
• Gymnasieutbildning inom ekonomi/administration/service
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Goda kunskaper i engelska
Meriterande är:
• Erfarenhet av arbete inom service
• Erfarenhet som receptionist
• Erfarenhet av arbete tillsammans med entreprenörer/ i en entreprenöriell miljö
Personliga egenskaper (för att trivas och lyckas i rollen):
• En utåtriktad personlighet som tycker om att serva både kunder och medarbetare
• Energi och en positiv attityd
• En utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga
• Noggrannhet och ansvarstagande
• Eget driv och en förmåga att slutföra uppgifter
• Nyfikenhet och engagemang
Övriga villkor:
Vi erbjuder rätt person följande:
• Utvecklingsmöjligheter där du på sikt kan få ett ökat ansvar och möjligheten att avancera till mer komplexa arbetsuppgifter
• Arbete i ett ledande företag i tillväxt
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2015-11-12TillträdeBörjan av januari 2016
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Brain Accounting tillämpar provtjänstgöring på 6 månader, har fasta månadslöner, avsätter pension för all tillsvidareanställd personal från 28 år, har ett träningsbidrag och subventionerar delar av SL-kortet för all personal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-30
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ida.hedstrom@brainaccounting.seKontaktReceptionist: Ida Hedström 08-52 20 50 80
ida.hedstrom@brainaccounting.seFöretagBrain Accounting
AdressBrain Accounting
Bx 2070
10312 STOCKHOLM
KontorsadressLilla nygatan 13
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-52205080
E-postadress:
jessica.lagerqvist@brainaccounting.se Jobbnummer 2525749
Observera att sista ansökningsdag har passerat.