Rådgivare till Special Collection - International

Lindorff / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindorff i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Om Lindorff

Lindorff, som startade sin verksamhet redan 1898, är idag en europeisk fulltjänstleverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff erbjuder informationstjänster, betaltjänster, faktureringstjänster, inkassotjänster och köp av avskrivna fordringar.

Lindorff är särskilt framstående inom finansindustrin där vi har en ledande ställning i Europa. Lindorff har ca 4 100 anställda i 13 länder med huvudkontor i Oslo, Norge. Företagets nettointäkter uppgick 2015 till 534 miljoner euro (2014: 475 miljoner euro).

Lindorff är majoritetsägt av Nordic Capital Fund VIII. www.lindorff.se

Vi söker en ny kollega i teamet. Är du den vi söker?

Beskrivning av rollen

Som rådgivare i teamet International hanterar du alla arbetsuppgifter som tillhör Internationalprocessen. Du kommer att ha kontakter med gäldenärer, utländska ombud och klienter. Arbetet sker både via inkommande telefoni och via e-mail. Teamet arbetar i huvudsak inom två områden, import och export:

• Import innefattar hantering av ärenden med utländska kunder där gäldenären bor i Sverige. Här agerar vi ombud och inkasserar skulden åt våra kunder. En stor del av arbetet är administrativt där du har kontakt med myndigheter som Kronofogden och Tingsrätten.
• Export innefattar hantering av svenska kunder där gäldenären bor utanför Sverige. Här agerar vi direkt mot gäldenären i utlandet, eller som mellanhand mellan vår kund och vårt utlandsombud i det aktuella landet. Vi är specialisten som skall rekommendera våra kunder den bästa lösningen för att inkassera skulden. Här är det viktigt med kundfokus och att förstå hanteringen i det aktuella landet. Stor del av kontakten sker via e-mail och ofta på engelska.



Vem vi söker

Vi söker dig som har 1-2 års dokumenterad erfarenhet av inkassohantering. Kan du fler språk, har goda kunskaper inom ekonomi eller juridik är detta mycket meriterande. Du behöver ha god datorvana, gärna i systemet Nova samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Du är en driven och målfokuserad person som är snabb, effektiv och noggrann i ditt arbetssätt. Du har ett utredande tänk och sätter alltid teamets och Lindorffs värderingar och mål i första hand. Du är proaktiv och lösningsorienterad. Vidare är du en person som trivs med att arbeta i team och tar gärna egna initiativ. Du är en förtroendeingivande relationsbyggare som har lätt för att skapa kontakt med nya människor via telefon och du har förmågan att styra samtalen i önskad riktning.

Ansökan

Låter tjänsten intressant och passande för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Rekryteringsprocessen påbörjas omgående och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Ansök nedan och glöm inte att skicka med ett CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är den 18 december.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2016-11-09

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lindorff

Adress
Lindorff
Kungsgatan 57A
11122 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57A

Jobbnummer
3151564

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindorff

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindorff: