Purchase Controlling Manager till Nelly i Borås
Nelly AB / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nelly AB i Borås A Company That Has Been Built With Passion
Founded in Borås, Sweden in 2004, Nelly.com is one of the true e-commerce pioneers in Scandinavia. In only 10 years, we have gone from internet startup to being one of the most wellknown and loved fashion e-tailers in Scandinavia. More than 15 million customers every month get access to a commercial take on the latest fashion trends. Nelly.com launches up to 200 new products every day, from more than 500 brands, ranging from top designers to up and coming labels to our own trend designer brands. With a focus on party dresses and high heels, Nelly.com is a fashion destination for outgoing young and trendy women all over the world.
Nelly.com consistently offers competitive prices, fast delivery and efficient customer care. From the beginning, Nelly.com has been built with passion, drive, innovation and self-confidence in all areas. We constantly strive to be better, faster and exceed expectations
Vi söker dig som vill ha ett intressant uppdrag och vill att din insats ska synas i verksamheten!
Som purchase controller manager är du ansvarig för att driva hela budgetprocessen - från analys och målsättning till implementering och uppföljning. Tillsammans med Head of purchase planerar och implementerar du avdelningens inköps- och sortimentsstrategi och bevakar dess lönsamhet. Du är ansvarig för att följa upp inköp och försäljningsbudget och på ett tydligt och pedagogiskt sätt förmedla siffror ut till inköpsteamen samt att driva nya utvecklingsområden. Vidare arbetar du nära våra category managers och förser dem med analyser och beslutsunderlag. I rollen ingår personalansvar för två inköpscontrollers och du rapporterar till head of purchase.
Vi tror att du har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet och minst 4-5 års controllererfarenhet, gärna ifrån en inköpsavdelning med fokus på analys och resultatuppföljning. Har du dessutom tidigare erfarenhet ifrån branschen är det starkt meriterande. För att passa i rollen har du mycket goda kunskaper i Excel samt goda kunskaper i engelska.
Som person tycker du om utmaningar, högt tempo och snabba beslutsvägar. Vi söker dig som trivs i en kommunikativ roll med många kontaktytor och som vill vara med och påverka. Fokus i rollen ligger på resultatuppföljning, analys och budget men du tycker även om att arbeta med processer och rutiner samt med att stötta och leda dina medarbetare. Vidare är du självgående och kan ta ansvar för ditt arbete samt se till att deadlines hålls.
Ytterligare information
Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 12 månader med start omgående. Du kommer under denna period att vara anställd konsult via SJR. Arbetet är på heltid med flexibla arbetstider. Vi sitter i trevliga lokaler i Borås och där arbetar idag ca 150 personer.
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR in Scandinavia (SJR). Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag , dock senast 2016-10-26. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Liina Fagerberg på telefonnummer 031-750 33 91.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
12 månader 12 månader
Publiceringsdatum2016-10-13ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLiina Fagerberg +46 766471661
FöretagNelly AB
AdressNelly AB
Lundbygatan 1
50630 Borås
KontorsadressLundbygatan 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3102728
Observera att sista ansökningsdag har passerat.