Projektledare och systemansvarig, 2 tjänster
Högskolan Kristianstad / Datajobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Högskolan Kristianstad i Kristianstad,
Hässleholm,
Simrishamn,
Ängelholm eller i
hela Sverige Högskolan Kristianstad
Högskolan Kristianstad är en del av det skånska högskolelandskapet med 530 anställda och 12 000 studenter. På ett modernt högskoleområde finns bibliotek, restaurang, café, idrottshall, kårhus och studentbostäder. Högskolan Kristianstad har ett brett och spännande utbud av program, fristående kurser, uppdragsutbildningar och forskning inom beteendevetenskap, ekonomi, humaniora och samhällsvetenskap, hälsovetenskaper, matematik och naturvetenskap, teknik och data samt lärarutbildning. Högskolans vision är att utbilda Sveriges mest anställningsbara studenter. Studenter vid Högskolan Kristianstad ska helt enkelt ha de kunskaper, färdigheter och förmågor som är mest eftertraktade på arbetsmarknaden efter avslutad utbildning.
IT-infrastrukturen/plattformen på Högskolan Kristianstad drivs, utvecklas och supporteras av den gemensamma organisationen IT-service. I dagsläget består IT-service av 15 anställda. Vi söker nu två nya medarbetare som båda ska agera som projektledare och systemansvariga.
Högskolan kan erbjuda en intressant arbetsplats med trevliga och dedicerade medarbetare. Vi vill att dina egna intressen och kunskaper tas tillvara och påverkar din tjänst och din professionella utveckling.
Publiceringsdatum2011-12-23Dina arbetsuppgifterSom projektledare och systemansvarig ingår du i IT-service i den grupp som driver och utvecklar högskolans system tillsammans med bl a övriga medarbetare, systemutvecklare och externa intressenter/leverantörer.
Erfarenhet och utbildningVi söker dig med bred och lång IT-erfarenhet (både som tekniker och specialist) som har arbetat i roller som t ex teamledare, uppdragsledare eller chef, och som har stor erfarenhet av projekt i olika projektformer och projektroller. Vi ser gärna att du har erfarenhet som systemägare, systemförvaltare och/eller produktägare för olika IT-system/applikationer.
Din kompetens är mycket viktig för rollen och vi tror att du har en professionell framtoning och att du är en mycket organiserad problemlösare med fokus på resultat.
Din erfarenhet av, och hur du ser på, ledarskap, projektledning, kommunikation, pedagogik och konflikthantering är av stort intresse för oss. IT-projekt inom högskolan innebär mycket mänsklig interaktion.
Arbetet kräver goda kunskaper i både svenska och engelska.
Det är meriterande om du har kunnande och erfarenhet från högskola/universitet samt t ex Ladok eller pedagogiska plattformar som exempelvis It's Learning. Erfarenheter och kunskap av vår tekniska miljö är meriterande; Den tekniska miljön är baserad på både linux och microsoft och vi arbetar med t ex Visual Studio, Sharepoint, EpiServer, asp.net och Microsoft SQL Server.
Övrig informationOmfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Vanligtvis tillämpas provanställning.
Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.
Så ansöker duDu söker denna anställning genom att gå in på
http://www.hkr.se/ "Lediga anställningar". Sista ansökningsdatum är den 9 januari 2012. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.
Arbetstider och omfattning100 % tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-09
Ange följande referens när du ansöker: 2790/241-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMatts Behrens, IT-chef, 044-20 30 61
Carina Andersson, personalstrateg, 044-20 30 28
Facklig kontaktHelén Persson, SACO/S, 044-20 33 63
Odd Skyllberg, OFR/S-Lärarförbundet, 044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S-ST, 044-20 32 02
FöretagHögskolan Kristianstad
AdressHögskolan Kristianstad
Elmetorpsv. 15
29139 Kristianstad
Jobbnummer 1114778
Observera att sista ansökningsdag har passerat.