Projektledare Brand & Säkerhet
Siemens AB / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens AB i Helsingborg,
Bräcke,
Malmö,
Halmstad,
Kristianstad eller i
hela Sverige Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 500 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Upplands Väsby. Vi söker ständigt efter nya nyfikna medarbetare ? är du vår nästa kollega?
Till Siemens, Building Technologies söker vi en projektledare inom brand och säkerhet med arbetsområde Helsingborg och kringliggande kommuner. Vi söker dig som har erfarenhet från el, teknik eller data och som vill arbeta med säkerhetslösningar för våra kunder.
Vad är mina arbetsuppgifter?
Du kommer att ansvara för att driva brand- och säkerhetsprojekt. Din roll innebär att leda, fördela, genomföra och följa upp arbetet inom dina projekt och serviceprojekt och därmed företräda Siemens intressen gentemot uppdragsgivare samt interna och externa underleverantörer.
Du bedömer vilka system kunden behöver och fungerar även vid behov som support till våra driftsättningstekniker. Du håller koll på resursbehovet/ planeringen och kommunicerar detta till personalansvarig chef.
Du kommer att projektleda migrationer och utökningar, där du tar fram och beställer material och anlitar externa installatörer som vi samarbetar med i projekten. Du använder våra IT-system för att beräkna kostnader och beställa produkter till projekten. Du är även stöd till tekniker vid planering, du kalkylerar serviceuppdrag, gör kunduppföljningar, deltar vid kundträffar med avtalskunder.
Du har ett stort ansvar för att vårda och hantera kundrelationer. Som projektledare levererar du prisförslag, initiativ, idéer och nya tekniska lösningar till våra kunder. Vid behov kommer du ha möten med kunden för att säkerställa att vi levererar lösningar efter kundens önskemål.
Vad krävs av mig?
Vi vill att du har gymnasial eller annan lämplig utbildning inom el/teleteknik eller att du har fått motsvarande kompetens från arbetslivet.
Du har god teknisk bakgrund inom någon av branscherna säkerhet, brand, el/installation eller IT.
Vi ser gärna att du har praktiskt erfarenhet av projektledning där du ansvarat för projektgenomförande, interna och externa kontakter samt haft ekonomiskt ansvar för dina projekt. Kunskap kring entreprenadjuridik ses som meriterande.
Körkort är ett krav i tjänsten likaså att du kan kommunicera på både svenska och engelska.
Din vilja att träffa kunden och skapa såväl goda relationer som affärer är avgörande för att du ska lyckas i rollen. Du har modet att ställa frågor till kunden och viljan att veta svaret.
Som person är du ansvarstagande, initiativrik och har god samarbetsförmåga. Då det är ett självständigt jobb ställs det även krav på din planeringsförmåga och ditt ordningssinne.
Hur ansöker jag?
Kontakta gärna rekryterande chef Ulrich Laursen, 042-490 71 56 om du vill veta mer om tjänsten eller HR, Soja Olson, 0725-11 02 39 om rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan senast den 27 september 2015 på siemens.se/ledigajobb.
Då vi arbetar inom säkerhetsbranschen, begär vi från Rikspolisstyrelsen ett utdrag ur misstanke- och belastningsregistren.
Vill du komma i kontakt med någon facklig representant på Siemens AB mejla till:
facket.se@siemens.comPubliceringsdatum2015-09-14KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-27
Ange följande referens när du ansöker: 209302
FöretagSiemens AB
AdressSiemens AB
19487 UPPLANDS VÄSBY
KontorsadressJohanneslundsv 12-14
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7281000
Jobbnummer 2429944
Observera att sista ansökningsdag har passerat.