Projektledare/administratör

Stadskontoret / Datajobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stadskontoret i Jönköping

IS/IT avdelningen

Vi är 13 kommuner och ett landsting, ett helt län, och vi har bestämt oss. Vi ska bli en av de ledande regionerna i Sverige även när det gäller e-tjänster och e-demokrati. Vi ska erbjuda våra medborgare, våra företagare och våra besökare de bästa och smartaste e-lösningarna. Och vi ska göra det tillsammans. Nu söker vi dig, en målinriktad projektledare som är redo att ta dagens e-förvaltning till morgondagens e-utveckling. e du med? Länet samverkar inom följande huvudområden: Arbete med e-förvaltningsområdet i Jönköpings län i syfte att öka nyttan för medborgare/näringsliv/föreningar och inre effektivisering i medlemmarnas organisationer Gemensam strategi och lämpliga utvecklingsområden inom e-förvaltning Identifiera lämpliga samarbetsprojekt inom e-förvaltning i länet samt initiera, driva och följa upp projekten Gemensam kompetensutveckling inom e-förvaltning Samverkan med andra liknande projekt, t ex e-hälsa och säker webb i syfte att uppnå synergier och nyttja deras lösningar Skapa dialog med näringslivet och akademi inom e-förvaltningsområdet E-rådet består av representanter från följande organisationer; landstinget Jönköpings län samt kommunerna; Aneby, Eksjö, Gislaved, Gnosjö, Habo, Jönköping, Mullsjö, Nässjö, Sävsjö, Tranås, Vaggeryd, Vetlanda och Värnamo.

Arbetsuppgifterna består i att leda projekt och förstudier samt att stödja projektkoordinatorn med vissa administrativa uppgifter. Exempel på arbetsuppgifter är: Leda regionala projekt och förstudier som beslutats av e-rådet. Administration av projektportföljen i Jönköpings Kommun och i länet. Förbereda och leda styrgruppsmöten och föra anteckningar. Följa upp projekten i portföljen och samla in månadsrapporter. Administration och underhåll av Jönköpings Kommuns projektportal.

Vi söker dig som har högskoleexamen eller annan relevant utbildning. Du har dokumenterad erfarenhet av projektledning och/eller projektadministration och är van att leda arbete i både små och stora grupper. Du trivs i kommunikativa och koordinerande sammanhang och är van att utrycka dig både i tal och skrift. Du är serviceinriktad och resultatorienterad och har ett strukturerat och systematiskt arbetssätt. Du ser snabbt vad som behöver göras och är duktig på att sätta dig in i nya system och nya situationer. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Det är meriterande om du har god kännedom om offentlig verksamhet och har arbetat med e-förvaltning tidigare. Erfarenhet av att arbeta med projektverktyget Antura Projects eller andra verktyg för projekt-, portfölj- och resurshantering är också meriterande.

Publiceringsdatum
2013-02-11

Arbetstider och omfattning
Vikariat snarast 2014-12-31 Heltid 0

Ersättning
Individuell lönesättning enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-04
Ansökan skickas till:
Stadskontoret
Personalavdelningen
Rådhuset 1
55189 JÖNKÖPING
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Ange följande referens när du ansöker: 13-04-0004
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Projektledare Svein Lister 036-102394
IS/IT chef Janne Dicander 036-105306
Vision Kenneth Axelsson 036-105644

Företag
Stadskontoret

Adress
Stadskontoret
Rådhuset 1
55189 JÖNKÖPING

Jobbnummer
1463567

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stadskontoret: