Projektledare
Uppsala universitet / Receptionistjobb / Uppsala
2011-09-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektledare" (publicerad 2013-05-24) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala universitet i Uppsala,
Upplands Väsby,
Gävle,
Gotland eller i
hela Sverige Projektledare vid avdelningen för kommunikation och externa relationer med placering vid Akademikonferens.
Akademikonferens är en gemensam enhet och en sk in-house PCO för SLU och Uppsala universitet och har till uppgift att förstärka de båda universitetens varumärke genom professionellt genomförda kongresser, konferenser och andra vetenskapliga möten samt evenemang. Akademikonferens erbjuder kvalificerade och anpassade tjänster till institutioner och enheter samt utgör ett strategiskt och administrativt stöd för universitetens ledningar. Kvalitet och professionellt värdskap i alla led är vår ledstjärna. Vid enheten arbetar idag 11 medarbetare. Vi genomför årligen ca 50-70 evenemang. Arbetsplatsen finns på Ultuna i Uppsala.
Vill du delta i vår utveckling?
Vi söker en projektledare som ska leda, planera och ansvara för de kongress-, konferens- och evenemangsprojekt som anordnas av SLU och Uppsala Universitet. Arbetet är varierande och du kommer att vara med från de olika projektens start till genomförande och uppföljning.
Arbetsuppgifter: Som projektledare arbetar du konsultativt mot dina uppdragsgivare och har det övergripande ansvaret för upplägg, tidplan och budget i de olika projekten. Du leder och fördelar projektgruppens arbete och ser till att dina medarbetare känner sig engagerade och motiverade. Du arbetar parallellt i ett tiotal olika konferens- och evenemangsprojekt av olika omfattning. I din roll kommer du även att bistå ledningen i verksamhetsplanering och aktivt verka för enhetens utveckling till exempel genom marknadsföring av enhetens tjänster.
Kvalifikationskrav: Vi söker dig som har arbetat inom besöksnäringen och har minst tre års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete med större kongresser och konferenser. Erfarenhet från genomförande av vetenskapliga kongresser är meriterande.
Vi ser gärna att du har högskoleutbildning inom adekvat område eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Som person är du handlingsinriktad och kan leda, engagera och motivera medlemmarna i projektlaget. Du arbetar effektivt och målmedvetet och har genuin känsla för service och kundrelationer. För att lyckas i rollen som projektledare är det viktigt att du trivs med varierande arbetsuppgifter och behåller lugnet även i oväntade situationer. Du talar och skriver såväl svenska som engelska flytande, ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Du har goda kunskaper i och erfarenhet av Office-paketet.
Arbetet kan innebära möten och evenemang under kvällstid eller helger.
Körkort är ett krav.
Individuell lönesättning tillämpas.
Uppsala universitet har ambitionen att främja jämställdheten genom en jämnare könsfördelning. Flertalet anställda inom denna kategori är kvinnor varför vi gärna ser manliga sökande till anställningen.
Fackliga företrädare är Anders Grundström, Saco-rådet, tel. 018-471 53 80, Carin Söderhäll, TCO/ST tel. 018-471 19 96 alt. 018-471 1997 och Stefan Djurström, Seko, tel. 018-471 33 15.
I denna rekrytering samarbetar vi med Proffice rekrytering. Vänligen kontakta rekryteringskonsult Karin Laurell på tel. 0733-434748 eller Cecilia Prinz på tel. 0733-570013 om du har frågor om anställningen. Välkommen med din ansökan via
www.proffice.se senast den 18 september 2011. Ansökningarna kommer att registreras på Uppsala Universitet och SLU.
Publiceringsdatum2011-09-05KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagUppsala universitet
AdressUppsala universitet
Box 256
75105 UPPSALA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 018-4710000
Faxnummer: 018-4712000
Jobbnummer 1021166
Observera att sista ansökningsdag har passerat.