Projektekonom till SLU
Poolia Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Uppsala
2023-02-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektekonom till SLU" (publicerad 2024-05-13) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Håbo,
Enköping eller i
hela Sverige Är du en driven och serviceinriktad person som vill vara ett stöd till kollegor i ekonomiska frågor? Har du tidigare arbetat med redovisning och trivs med att arbeta tillsammans med andra såväl som självständigt? Då är det dig vi söker.
Vi letar nu efter en projektekonom för vår kund SLU Institutionen för kliniska vetenskaper. Uppdraget är på heltid med start från mitten av februari och beräknas pågå till mitten av maj.
Du kommer under uppdraget vara anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Vi gör ett löpande urval för detta uppdrag, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2023-02-08Om tjänstenSLU - Institutionen för kliniska vetenskaper ansvarar för grundutbildning, forskning och forskarutbildning inom anestesiologi, bilddiagnostik, djuromvårdnad, epidemiologi, försöksdjursvetenskap, kirurgi, klinisk kemi, medicin och reproduktion. Inom samtliga ämnen spänner vår verksamhet över alla djurslag.
Vi på Poolia söker nu för SLU:s räkning en projektekonom.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som projektekonom kommer du att tillsammans med projektledare arbeta med att budgetera, följa upp och redovisa forskningsprojekt gentemot externa finansiärer och uppdragsgivare utifrån de särskilda regler som gäller för universitetet som statlig myndighet såväl som för respektive finansiär. I rollen som projektekonom kommer arbetsuppgifterna huvudsakligen innebära:
• Löpande redovisning, uppföljning, analys och visst bokslutsarbete gällande de forskningsprojekt som du administrerar
• Medverka i arbetet med institutionsövergripande budget, löpande redovisning och bokslut
• Andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma
Vem är du?
För att trivas i rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet. Som person är du noggrann, strukturerad, lösningsorienterad och initiativrik. Du är ansvarstagande och har god förmåga att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Vidare har du en god samarbetsförmåga och ett flexibelt och självgående arbetssätt. Du motiveras av att ständigt förbättra de administrativa processerna samt av att ge en god service till verksamheten. Då arbetet sker i en internationell miljö behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska, både i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer• Högskoleexamen inom ekonomi, eller likvärdig utbildning
• Goda kunskaper i Excel
Meriterande:
• Erfarenhet av statlig redovisning och projektredovisning
• Erfarenhet av arkivsystemet Public360 och SLU:s ekonomiadministrativa system Unit4/ERP
Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på
https://www.poolia.se.Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "67383".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Uppsala AB
Kontakt Fanny Skogqvist
fanny.skogqvist@poolia.se +46 72 370 61 43 Jobbnummer 7424911
Observera att sista ansökningsdag har passerat.