Projektanställd utvecklingsledare

Salems Kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen i Salem

Salems kommun är en modern förortskommun med rötter i 1100- talet. Som en av Stockholms läns minsta kommuner med ca 15 000 invånare har vi fördelen av närhet till storstaden samtidigt som kommunen har familjevänliga bostäder i vacker natur. Bra tågförbindelse med Stockholms city och närheten till E4 gör att vi â€?ligger bra tillâ€?. Med tåg eller bil når man Stockholms city på c:a 30 minuter.
Salems kommun tillämpar utökad flextid, friskvård på betald arbetstid samt friskvårdskort.
Socialförvaltningen har ansvar för individ- o familjeomsorgen samt äldre- och verksamhet för personer med funktionsnedsättning.
Nu söker vi en projektanställd utvecklingsledare som huvuduppgift har att förbereda inför och genomföra uppgradering och konvertering till nästa version av vårt verksamhetssystem, Treserva. Du ska arbeta i nära samarbete med användarna, kommunens IT-avdelning samt Logica (fd WM-data). Du ska också arbeta fram rutiner och mallar, utbilda personal och ge stöd till användare och chefer både inom myndighets- och utförarenheterna. Till din hjälp kommer du att ha en projektgrupp med representanter från de olika enheterna. Du kommer att vara direkt underställd socialchef och ingå i förvaltningens ledningsgrupp
Övriga arbetsuppgifter:
Du kommer att vara utbildningsansvarig för BBIC, barn behov i centrum, i samarbete med övriga Södertörns kommuners utbildare. Du kommer också i mån av tid att vara behjälplig med andra uppgifter inom planerings- och utvecklingsenheten som t ex enkäter, statistik utredningar mm.

Publiceringsdatum
2008-09-09

Kvalifikationer
• Socionom eller motsvarande
• Du ska vara en van användare av verksamhetssystemet och ha intresse och fallenhet för att vara en länk mellan användare, IT-avdelning och företaget samt av utvecklingsarbete inom området.
• Du ska ha förmåga att driva förändringsarbete genom att skapa delaktighet och engagemang
och ha förmåga att arbeta självständigt och att samarbeta med interna och externa intressenter.
• Du ska ha goda kunskaper i BBIC.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Heltid, 38,75 timmar/veckan. Tillträde snarast - 31/12 2009.

Ersättning
Fast lön
Lön enligt avtal och överenskommelse. Ange löneanspråk i ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-09-24
Sänd ansökan till: Salems kommun, Receptionen, 144 80 Rönninge.
Ange följande referens när du ansöker: Utveckligsledare
Ansökan kan skickas till e-postadress: receptionen@salem.se

Kontakt
Christina Häckner, Socialchef, 070-723 94 09, 08-532 598 13 (Telefon)

Facklig kontakt
Lena Persson, SACO, 08-532 598 00 (Telefon)

Företag
Salems Kommun, Socialförvaltningen

Adress
Salems Kommun, Socialförvaltningen
14480 RÖNNINGE

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08- 532 598 00

Jobbnummer
306958

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen: