Projektadministratör

HoistLocatel AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos HoistLocatel AB i Solna

HoistLocatel utvecklar och levererar system, produkter och tjänster till fristående hotell, hotellkedjor, sjukhus och offentlig miljö i Europa och Mellanöstern. Vår affärsidé är att erbjuda helhetslösningar och system, produkter och tjänster som ökar våra kunders lönsamhet. HoistLocatel är resultatet av sammanslagningen av Hoist Technology som grundades 1994 och Locatel som grundades 1962. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och vi är idag verksamma i ytterligare 13 länder i Europa och Mellanöstern. HoistLocatel omsätter cirka 900 MSEK på årsbasis och har cirka 450 anställda.

Vill du arbeta för ett globalt företag i en administrativ roll där vi driver projekt med de senaste lösningarna inom IT och teknik?

HoistLocatel behöver förstärkning till projektteamet och söker en projektadministratör som i huvudsak kommer att vara projektledarens högra hand och ansvara för att projektens administrativa delar flyter på. I denna roll blir du en nyckelperson där får arbeta administrativt och i projektform för att skapa bästa möjliga lösningar efter varje kunds specifika önskemål och behov. Du ansvarar för administrationen kring projekten såsom leverantörsfakturering, tidrapportering, hantering av serviceavtal, viss kundkontakt samt kontakt med leverantörer och installationspersonal. Du kommer att stötta tre projektledare i deras arbete med att leverera allt från små till stora installationer. I och med att rollen är ny i företaget så bör du inte vara rädd för att komma med förbättringsförslag och bidra med din kunskap.

Din kompetens

• Du har minst ett års erfarenhet av arbete inom projekt- och/eller administration. 
• Du har god ekonomisk förståelse och gillar att arbeta med detaljer och siffror.
• Du trivs med att utveckla rutiner och processer.
• Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

 Vi ser gärna att du har erfarenhet från affärssystemet Pyramid. Det är meriterande om du har erfarenhet från hotellbranschen och om du har arbetat i projekt med IT/teknik inriktning.

Din personlighet
Som person är du strukturerad, självgående och tillmötesgående. Du är dessutom noggrann och har en mycket god prioriteringsförmåga vilket är viktigt i ditt dagliga arbete. Du är hjälpsam, tar initiativ och ser förbättringsmöjligheter i ett snabbt växande företag.  

Vad vi erbjuder

Här har du stora möjligheter att utvecklas såväl personligt som professionellt och hitta spännande karriärvägar både nationellt och internationellt. Vi erbjuder en arbetsplats där engagemang och innovation är ledord och där vi samarbetar med varandra mellan avdelningar och över landsgränser för att fortsätta driva vår utveckling framåt. Vi främjar intern rörlighet och har många bra exempel på anställda som arbetat inom företaget länge och utvecklats under vår expansiva resa. För oss är det viktigt att ha roligt på jobbet!

Start: Så snart som möjligt

Omfattning: Heltid, tillsvidare.

Lön/villkor: Enligt överenskommelse. Kollektivavtal.

Placering: Solna

Kontaktpersoner: Åsa Järnesund, HR-ansvarig och Peter Björklund, Avdelningschef 08 555 685 00

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2015-05-22

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
HoistLocatel AB

Adress
HoistLocatel AB
Box 6074
17106 Stockholm

Kontorsadress
Box 6074

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2305900

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från HoistLocatel AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos HoistLocatel AB: