Project Purchaser
Vattenfall / Inköpar- och marknadsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vattenfall i Ospecificerad arbetsort Vattenfall
Vattenfall
Vi söker nu en Project Purchaser till Vattenfalls koncerngemensamma inköpsfunktion.
Inköpsfunktionen består av över 300 medarbetare, vi samarbetar kring metoder, arbetsprocesser, inköpsfrågor över alla energiområden och verksamhetsländer.
Som Operativ Inköpare kommer du bli del av ett team som har sitt fokus på att arbeta med inköpsfrågor för Services NordicAB
Services Nordic levererar underhållstjänster till nät- och energibolag, industrier, kommuner, landsting och entreprenadbolag i hela Sverige.
Services Nordic både underhåller och bygger elanläggningar och elnät, utför drift och underhåll av kraftanläggningar för el- och värmeprodukter samt genomför underhållsarbeten åt industrikunder. Services har 1900 medarbetare på 100-tal orter
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Project Purchaser kommer dina ansvarsområden i första hand vara:
• Upphandling/förhandling av företrädesvis entreprenader inom mark och bygg
• (Ram) avtalsskrivning, uppföljning samt att ge stöd till verksamheten inom bolaget i inköpsärenden
• Leverantörsutveckling och uppföljning av leverantörer samt ansvar angående leverantörsrelationer
• Löpande benchmarking, måluppföljning och riskbedömning
Arbetet är omväxlande, du kommer till exempel att befinna dig ute i vår produktionsverksamhet, delta vid projekt- och inköpsmöten (både fysiskt och virtuellt) och arbeta både i team och självständigt utifrån ditt kontor. Tjänsten kräver därför att du är flexibel, att du klarar att prioritera vid arbetstoppar och att du kan ha resor i tjänsten.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Du har en teknisk- och/eller ekonomisk utbildningsbakgrund, kompletterad med inköps- och/eller logistikutbildning. Du är en god förhandlare som är bra på att samverka med andra. Det är ett krav att du har ett gediget inköps- och teknikintresse och kunskap om avtal och affärer med god förståelse för riskbedömning och ekonomiska frågor.
Du har några års erfarenhet av att arbeta med inköpsfrågor och materialadministration/logistik från t.ex. bygg- och industribranschen eller inom offentlig förvaltning.
Vi arbetar i en internationell organisation, det är ett krav att du behärskar och känner dig bekväm med att använda engelska i tal och skift, samt är väl förtrogen med att arbeta processorienterat. Vi arbetar i affärssystemet SAP.
Som person är det viktigt att du gillar att arbeta serviceorienterat, att du är drivande, lyhörd, har integritet och att du tycker om att samarbeta med och utveckla andra. Det är viktigt att du är kreativ t.ex. vad gäller nya arbetsformer och fortsatt utveckling av de metoder och verktyg som finns för att stötta utvärdering av och förbättringsarbetet med vårt löpande inköpsarbete.
Placeringsort flexibel på någon av serviceetableringarna. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Fackliga representanter: Ilka von Dalwigk, Akademikerna, Anders Ekemar, Unionen, Lars-Göran Johansson, Ledarna, Anders Karlström, SEKO
För att komma i kontakt med fackliga representanter, ring Vattenfalls växel:
• 46 8 739 50 00.
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Kjell Axelsson, 08-739 67 08 För information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Anna Appelgren, 08-739 57 69.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev innan den 19 september 2012.
Vi ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2012-08-20Arbetstider och omfattningPermanent Position - Full Time
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-09
Ansök online
Ange följande referens när du ansöker: 12340-FF-00175
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagVattenfall
AdressVattenfall
16287 Stockholm
Jobbnummer 1317983
Observera att sista ansökningsdag har passerat.