Produktspecialist - Sport Xr

Performiq AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Performiq AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Tjänstebeskrivning & erbjudande
I rollen som Produktspecialist, en del av Product Operations-teamet i region Nord, kommer du att ansvara för att äga utrullningen av den nya Sport XR-plattformen och de funktioner som levereras av Ticketmaster Sport.

Du kommer att bli expert över sportsegmentets produkter, i vissa fall ansvarig för avancerade konfigurationer, och kommer att rådgöra med slutanvändare för att definiera lösningar på extraordinära kundbehov och problem. Du utgör även första linjens support till våra interna slutanvändare när de är i behov av produktförståelse och avancerad problemlösning.

När den första beta-utrullningen av Sport XR är färdig, kommer rollen att innebära nära samarbete med våra sälj- och client support team. Du kommer vara en naturlig del av säljpitchen där du bidrar med ditt produktkunnande och utgör tekniskt stöd vid säkrandet av nya kontrakt, där du är med och säkerställer leveransen hela väg in i mål till onboarding av kund.

Du kommer att samarbeta med olika intressenter inom Ticketmasters olika regioner och marknader så att produktkunskap byggs konsekvent och produktutrullning och supportprocesser drar nytta av vår internationella synergi.

Arbetsuppgifter o förväntningar:
Du är något av en projektledare/spindeln i nätet, gillar att ha ordning och struktur samt tycker om att kontinuerligt följa upp processer och arbetssätt.
Som person har du lätt för att samarbeta, är kommunikativ och har förmågan att styra ditt eget arbete.

Detta är några av de ansvarsdelar som ingår i rollen:
• Bidra till implementeringen av Sport XR-plattformen till de initiala Beta-kunderna
• Samla in insikter från betaimplementeringen för att definiera en effektiv process för att rulla ut plattformen i större skala
• Kommunicera och produktuppdateringar, nya funktioner och funktionalitet
• Underlätta processen för att implementera nya produkter och funktioner inom Ticketmasters marknadsregioner
• Ansvar för underlättande och genomföring och test av produkter och funktioner
• Utvärdera affärsprocesser och hjälpa kunder att utveckla rutiner och arbetssätt.
• Identifiera nya kunder aktivt och arbeta nära tillsammans med Client Development för att signera dessa.
• Definiera utbildningsbehov för att underlätta produktadoption och utrullning

Personprofil
För att lyckas i rollen har du erfarenhet från produktrådgivning eller avancerade supportprocesser
Samt kunskap om biljettplattformar. Du är en teamplayer som försöker hela tiden ligga steget före genom att ha ett proaktivt förhållningssätt.

Du har en hög nivå av affärsmannaskap tillsammans med branschkunskap, relaterad till den internationella biljett- och sportbranschen.
Vana från kunddialoger
Ha mycket god kunskap i svenska och engelska såväl i tal som skrift.
Har du dessutom kunskap i finska eller norska är det meriterande.
Ha mycket god datorvana och god kunskap i Office paketet

Publiceringsdatum
2022-02-01

Övrig information
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid och tillsvidare
Arbetstid: Kontorstider, flextid
Plats: Stockholm

PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Företagspresentation
Med 20 000 årliga evenemang, 24 000 000 webbesökare och 1,3 miljoner unika webbesökare per månad är Ticketmaster Sveriges och Nordens största marknadsplats för evenemang inom sport, kultur, musik & nöje. Vi har ca 450 kunder från arenor, sport & evenemangsarrangörer, festivaler, mässor och mycket mer. Ticketmaster en del av Live Nation Entertainment och är idag ca 40 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg & Malmö. Sedan 2004 är vi ett helägt dotterbolag till Ticketmaster som är ett av sex verksamhetsområden inom Live Nation Entertainment, världens största underhållningsföretag. Ticketmaster finns idag på över 20 marknader världen över och är världens femte största e-handelssajt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Performiq AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6358".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Performiq AB (org.nr 556785-2677), http://www.performiq.se/

Arbetsplats
PerformIQ Work AB

Kontakt
Mattias Söderberg
mattias.soderberg@performiq.se

Jobbnummer
6302009

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Performiq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Performiq AB: