Processförare till Förvaltningsprocessenheten i Boden
Migrationsverket / Administratörsjobb / Boden
2016-11-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Processförare till Förvaltningsprocessenheten i Boden" (publicerad 2023-12-12) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Migrationsverket i Boden,
Piteå,
Skellefteå,
Gällivare,
Pajala eller i
hela Sverige Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.
Till förvaltningsprocessenheten i Boden söker vi en processförare.
Publiceringsdatum2016-11-02Dina arbetsuppgifter Som processförare är ditt uppdrag att bidra till en enhetlig och rättsäker tillämpning av utlänningslagen. Genom att företräda myndighetens beslut i domstol skapar processföringen förutsättningar för en enhetlig rättstillämpning. Förfarandet kan vara både muntligt och skriftligt. Genom återkoppling, utbildning och stöd till organisationen medverkar du som processförare till en effektiv och rättsäker process. Till arbetsuppgifterna hör också att pröva ärenden om verkställighetshinder i samband med avvisningar och utvisningar.
Kvalifikationer Du ska ha juristexamen samt flerårig dokumenterad erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete vid domstol eller processvana förvärvad på annat sätt. Erfarenhet av arbete med frågor som rör migration och utlänningslagstiftning är meriterande. Relevanta språkkunskaper utöver engelska är meriterande. Ett krav är att du kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska och övriga språkkunskaper är meriterande.
Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut, samt tar ansvar för din uppgift. Du har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation, och du strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du har god förståelse för hur olika människor tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar, och anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger ner stor vikt vid att du lever upp till dessa.
Svenskt medborgarskap är ett krav. Tjänsten är säkerhetsklassad och registerkontroll kommer att företas av de som blir aktuella för tjänsterna.
Upplysningar
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Tillträde: Snarast
Stationeringsort: Boden
Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till
rekrytering@migrationsverket.seVill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du enhetschef Greger Malmström.
Så ansöker du Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 2016-11-13.
Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringsverktyg.
I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover som en del i processen.
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGreger Malmström, Enhetschef
greger.malmstrom@migrationsverket.se 010-4851677
FöretagMigrationsverket
AdressMigrationsverket
Box 103
96122 Boden
KontorsadressBox 103
Jobbnummer 3130098
Observera att sista ansökningsdag har passerat.