Process- och Kvalitetsansvarig Kundservice

Telinet Energi AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telinet Energi AB i Stockholm

Som process- och kvalitetsansvarig på kundservice har du det övergripande ansvaret för flödet mellan verksamheten, vårt CRM-system/kundhanteringssystem och systemleverantören. Stort fokus i rollen ligger på processutveckling, där du ansvarar för att alla flöden fungerar som de ska och för att interna processer revideras och utvecklas. Allt med syftet att skapa en bättre kundupplevelse vilket ger fler lojala och lönsamma kunder. Vidare är du Superuser i vårt kundhanteringssystem (Gasell) och hela företagets supportfunktion för ärenden relaterade till systemet.

I rollen ingår att vara ett gränssnitt mellan Telinet och systemleverantören för att optimera och utveckla kundhanteringen. Du är talesperson (SPOC) i processfrågor gentemot systemleverantören för supportärenden och du jobbar kontinuerligt att hitta nya sätt för att oss att jobba smartare. Du utbildar medarbetarna i kundservice så att de alltid är a jour med ny utveckling samt nya processer och rutiner.

Vidare ingår att
• fungera som säljorganisationens SPOC för supportärenden och ärendehantering i KS- och systemfrågor
• kontinuerligt dokumentera affärsprocesser, rutiner och manualer.
• vara ett stöd för organisationen vid upphandling av ny funktionalitet för att optimera kvalitét på kort och lång sikt.
• utföra tester vid utveckling och inför systemuppdateringar
• hålla sig à jour med systemmässig utveckling
• underhålla sin egen kompetens inom KS-hantering genom att regelbundet delta i KS dagliga arbete och finnas till hands för arbetsuppgifter inom KS om behov finns

Tjänsten är ett föräldravikariat på 9-12 månader. För rätt person kan finnas chans till vidare arbete inom organisationen. Tjänsten är en stödfunktion för samtliga delar av svenska organisationen och du rapporterar till CRM- och Kundservicechefen.

Vi tror att du är en person med visst intresse för komplexa processer och som trivs i en roll där du självständigt strukturerar och driver dina processer framåt. Du motiveras av att ta egna initiativ, se förbättringsområden och driva projekt. I egenskap av superuser gillar du också att hjälpa andra och är flexibel. Du har en fallenhet för att kommunicera och trivs med att samarbeta med andra. Du är en glad person med ett positivt förhållningssätt och ser möjligheter istället för problem. Allra viktigast för oss är att du är en lagspelare, har ett glatt humör och positivt bidrar till att vårt kundserviceteam fortsätter trivas och ha roligt tillsammans.

Vi söker dig som

• kanske är nyexaminerad från en eftergymnasial utbildning inom relevant område och/eller har motsvarande arbetslivserfarenhet på 1-2 år
• har erfarenhet av att självständigt driva processer samt av utvecklings- och förbättringsarbete
• delar vår uppfattning att en kundupplevelse i världsklass är avgörande för framgång
• inspireras av att omvandla interna behov till processer i vårt system och enkel upplevelse för slutkunden
• har erfarenhet av kundservice och/eller kundbashantering i någon form
• är resultatorienterad teamspelare som gillar att ha kul på jobbet

Telinet är ett ungt energiföretag som tycker om jorden vi lever på, därför är miljön viktig för oss.
Vi väljer därför att enbart leverera el från förnybara källor och klimatkompenserar hela vår verksamhet. Vi jobbar utifrån två väldigt viktiga punkter: Alltid billigt. Alltid grönt. Det betyder att allt vi gör och alla beslut vi tar leder fram till att vi pressar priserna på grön el ytterligare.
Vi är en liten men kraftfull organisation där varje person är superviktig. Vi gillar det vi gör, vi vet vad vi vill och vi jobbar hårt för att det ska bli riktigt bra.

Varaktighet, arbetstid
Vi erbjuder dig: * Heltidstjänst (vikariat 9-12 månader) * Arbetstider: vardagar 8:00-17:00 * Fast månadslön * Kontor i ljusa och luftiga lokaler invid Karlaplan, Stockholm

Publiceringsdatum
2017-02-07

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-09

Företag
TELINET ENERGI AB

Adress
TELINET ENERGI AB
MÄSTER SAMUELSGATAN 42 5TR
11157 STOCKHOLM

Kontorsadress
Karlavägen 104 5TR

Jobbnummer
3307030

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telinet Energi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telinet Energi AB: