Problemlösande chef till Customer Service sökes
Benify / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Benify i Stockholm,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Benify erbjuder nu en spännande roll som Customer Service Manager! Det är en fantastisk möjlighet att komma in på ett av Sveriges mest snabbväxande bolag och få stor möjlighet att påverka vår fortsatta framgång i både Sverige och internationellt. Din huvudsakliga uppgift är att driva och utveckla Customer Service-funktionen så att Benify kan fortsätta garantera förstklassig service till alla kunder. Är du den analytiska och problemlösande personen som vi söker?
På Benify arbetar vi hårt samtidigt som vi har väldigt roligt på jobbet. Det beror på att vi bara anställer personer som vi verkligen gillar. Tråkmånsar gör sig icke besvär!
OM TJÄNSTEN
Benifys alla kunder och slutanvändare förtjänar en förstklassig support och ditt jobb är att garantera att vi kan leverera detta i alla länder och i alla kanaler. Du kommer arbeta med att driva och utveckla vår Customer Service-funktion och individerna i gruppen för att bidra till företagets övergripande mål. Bolaget har ett starkt fokus på att expandera utomlands och i takt med att vi växer ansvarar du för att utforma och implementera strategier för hur denna funktion ska organiseras på de nya marknaderna. Denna roll innebär stort eget ansvar och väldigt varierade arbetsuppgifter. Du kommer arbeta både på strategisk och operativ nivå för att få en god förståelse för arbetet och på så vis kunna identifiera förbättringsmöjligheter.
Arbetsuppgifter som kan tänkas förekomma är exempelvis att:
• Ha personalansvar för ca 30 personer och leda, coacha och motivera gruppen.
• Driva utvecklingsprojekt.
• Samarbeta med övriga avdelningar på Benify och externa leverantörer i förbättringsarbeten.
• Implementera nya rutiner, processer och system.
• Vara involverad i rekryteringen av nya medarbetare.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll sedan tidigare. Du har en bakgrund inom kundtjänst och är en stjärna när det gäller att leverera bästa möjliga service till kunder. Du har några års erfarenhet av att arbeta i en roll med personalansvar där du har fått visa prov på stark pedagogisk förmåga.
Vi ser även att du har:
• Erfarenhet av att driva projekt från ax till limpa och har bevisat dig kunna slutföra projekt med goda resultat. Om dessa projekt är inom kundtjänst-området är det starkt meriterande.
• Arbetat med att bygga upp en internationell Customer Service-funktion.
• Varit delaktig i implementeringen av något ärendehanteringssystem.
• En högskole- eller universitetsexamen inom relevant område är önskvärt.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Övriga europeiska språkkunskaper som exempelvis tyska ses som mycket meriterande.
Som person söker vi dig som är en analytisk problemlösare. Du behöver kunna analysera inkommande ärenden och ta initiativ för att lösa de olika problem du ställs inför i det dagliga arbetet. Vidare ställer rollen krav på en god förmåga att identifiera förbättringsåtgärder och ta egna initativ i syfte att ständigt vidareutveckla funktionen i rätt riktning. Vi ser även att du är prestationsorienterad och en bra ledare. Du skall kunna motivera dina medarbetare till att prestera samtidigt som du är ödmjuk, empatisk och mån om att skapa en god arbetskultur i gruppen!
Sist men absolut inte minst så står du för Benifys affärsidé och lever våra Core Values Think Ahead, Show Love & Exceed Expectations ända ut i fingertopparna!
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Plats: Östermalm, Stockholm
Kontaktperson: Ida Hassis
ANSÖKAN
Låter detta intressant? Vänligen klicka nedan på "Ansök" för att snabbt och enkelt skicka in din ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
OM BENIFY
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2015-10-01ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBenify
AdressBenify
Banérgatan 16
11523 Stockholm
KontorsadressBanérgatan 16
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2458182
Observera att sista ansökningsdag har passerat.